Omgevingsdienst Regio Utrecht
max €103 per uur
Utrecht
20 uur per week
01 december 2024
30 juni 2024
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten. Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.
Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met bijna 300 collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2023 in een vogelvlucht.
Afdelingsinformatie
De besturen van ODRU en RUD Utrecht hebben onlangs besloten dat de twee diensten samengaan in een nieuw op te richten Omgevingsdienst Utrecht. De planning is om op 1 januari 2026 van start te gaan met de nieuwe omgevingsdienst. Je gaat deel uitmaken van het HRM werkstroom van het programma voor het inrichten van een nieuwe omgevingsdienst in Utrecht team, met als basis het HRM team van de ODRU.
Het HRM team bestaat momenteel uit een twee adviseurs HRM en een medewerker personeels- en salarisadministratie, die de basis dienstverlening van HRM en kleine projecten uitvoeren.
Wat zoeken we?
We zijn op zoek naar een senior adviseur HRM die namens de ODRU in het programma deel neemt, mogelijk trekker kan zijn van de werkstroom, taken kan uitzetten bij het HRM team van de ODRU of zelf kan uitvoeren. Je zet je eerdere ervaring met het begeleiden van fusies in.
Wat ga je doen?
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor deze opdracht zijn:
• Analyse van het personeelsbestand
• Schrijven van notities voor BLO, LO en stuurgroep
• Samen met HRM van de RUD visie ontwikkelen op de fusie en de te nemen besluiten als advies
aan de stuurgroep
• Zorgen voor een heldere projectplanning en deze ook aanhouden en uitvoeren ondanks de
drukte van alle dag.
• Harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden
• Bijdragen aan de communicatie over het programma aan de zittende medewerkers
• Zorgen dat HRM gerelateerde wet- en regelgeving wordt gerespecteerd.
• Overleg met of aanjagen hiervan met vakbonden, ondernemingsraden en andere
medewerkersvertegenwoordigers
• Harmoniseren van HRM processen en Integratie van HRM systemen
• Behouden van talent en herplaatsen medewerkers
Door deze stappen zorgvuldig uit te voeren, helpt HRM ervoor te zorgen dat de fusie soepel verloopt, met
aandacht voor zowel de bedrijfsdoelen als de behoeften en het welzijn van de medewerkers.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox