Kamer van Koophandel
max €150 per uur
Utrecht
32 uur per week
04 mei 2022
01 augustus 2022
Opdrachtomschrijving
KVK heeft als organisatie een lange termijn missie en visie opgesteld, die richtinggevend is voor de ontwikkeling en uitvoering van onze dienstverlening richting 2025. Een onderdeel van deze dienstverlening betreft het verstrekken van data en inzichten uit de registers die KVK beheert, zoals het Handelsregister. Via het verstrekken van registerinformatieproducten helpen we bedrijven en publieke organisaties om veilig en zeker zaken te kunnen doen. Vanuit de wens om het portfolio aan registerinformatieproducten richting de toekomst te herijken, is er een behoefte aan concretisering van de organisatiestrategie naar een marketingstrategie. De missie en visie van KVK 2025 en op basis daarvan ontwikkelde merkstrategie zijn het startpunt. Van daaruit is de opdracht aan de senior marketing strateeg het concretiseren van de strategie t.a.v. (1) klant/klantgroepen, (2) data, producten & pricing, (3) kanalen/distributie. Uiteraard binnen de kaders van IT en architectuur.
Wat ga je doen?
Je zorgt voor oplevering van het strategisch marketing actieplan voor onze Informatieproducten die gekoppeld zijn aan het Handelsregister. Een van de Informatieproducten waar je aan kan denken is bijvoorbeeld het KVK Uittreksel. Door dit marketing actieplan help je ons om missie en visie van de KVK concreet door te vertalen naar concrete handvatten aan de organisatie. Door antwoord te geven op vragen als – Wat zijn voor ons de belangrijkste klantgroepen? Welke behoefte kenmerkt deze klantgroepen? Welke producten en diensten willen we aan welke klantgroepen aanbieden om in deze behoefte te voorzien? En via welke kanalen willen we dit gaan aanbieden? Kortom je helpt ons om missie en visie door te vertalen naar een klant-, product-, prijs-, kanaalstrategie en hoe we de data vanuit het Handelsregister hierin willen gebruiken. Dit doe je op basis van degelijke klantanalyses, klantdata en met de inzet van expertise binnen KVK (denk aan datastrategie, kanaalstrategie, productmanagement en KVK Innovatielab).
Wat vragen wij?
Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding op het gebied van marketing (bijv. NIMA register marketeer). Je hebt aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van een (digitale) marketingstrategie en bent bekend met digital productmanagement. Je bent een inhoudelijke autoriteit op je vakgebied en in staat om innovatieve ontwikkelingen te duiden en door te vertalen. Je bent politiek sensitief en bent in staat om effectief te acteren op senior managementniveau. Je bent in staat om verbinding te maken met interne en externe stakeholders en van daaruit te komen tot de juiste scherpe keuzes en richting te bepalen. Je bent inhoudelijk leidend en verantwoordelijk voor het resultaat, en acteert hierin als adviseur van de Raad van Bestuur. Je bent daardoor in staat een marketingstrategie op te stellen die ook praktisch uitvoerbaar is, als fundament waar de opvolger/ster en teams op door kunnen bouwen.
Analytisch Vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
Omgevingsbewustzijn
Is extern georiënteerd en alert op (maatschappelijke, politieke en economische) ontwikkelingen die invloed hebben op de organisatie en/of de markt.
Organisatiesensiviteit
Heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen.
Klantgerichtheid
Signaleert, onderzoekt en gaat binnen de eigen mogelijkheden in op de wensen en behoeften van de interne klanten (collega's van eigen en andere afdelingen) en externe klanten om deze tevreden te stellen. Servicebereidheid en klanttevredenheid staan voorop.
Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
De competenties worden tijdens het interview getoetst.
Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.
Start publicatie tender: 11-04-2022
Sluiting inschrijving tender: 21-04-2022
Cv beoordeling: 21-04-2022
Gesprekken: tussen 25-04-2022 en 29-04-2022
Gunningsbesluit: 29-04-2022
Voorlopige gunning: 29-04-2022
Startdatum: 04-05-2022
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox