Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe

Teamleider Financiën

Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe

De opdracht­omschrijving

We zijn op zoek  naar een

Tijdelijk hoofd Financiën

Wie ben je? Een verbindend teamhoofd, die met aandacht voor de individuele professional het team iedere dag een beetje beter laat presteren. Die uitvoering geeft aan de verbeteropgave en het financieel ontwikkelplan 2.0. In deze pittige functie vervul je een sleutelrol richting je mensen en de organisaties waarvoor BWB het werk levert. Wij zoeken een verbinder met gevoel voor mensen, cijfers en relaties.

De uitdaging
De komende tijd wordt jouw aandacht gevraagd om de teams financieel beheer en financieel beleid om te vormen tot één goed functionerend en enthousiast team Financiën. Met elkaar bouwen aan een gestroomlijnde manier van werken en een soepele samenwerkingsrelatie realiseren waarin het leveren van kwaliteit voorop staat.  De doorontwikkeling maken in de financiële dienstverlening o.b.v. een ontwikkelplan 2.0  waarbij verdere automatisering en het versterken van de strategische adviesrol belangrijke doelen zijn.
Een klimaat scheppen waarbinnen medewerkers en organisatie zich verder kunnen ontwikkelen.
Als teamhoofd stuur je actief op de ontwikkeling van de vakkennis, advies-, project- en procesvaardigheden van je medewerkers.
Je stimuleert persoonlijk leiderschap en biedt de medewerkers houvast om zich verantwoordelijk te voelen voor de eigen resultaten en voor het blijven ontwikkelen van hun expertise.

Je bent hierin stimulerend, verbindend en coachend. Kortom je stuurt op een verbindende wijze en faciliteert de ingezette ontwikkeling van een toekomstbestendig team. In de samenwerking is het teamhoofd de eerste escalatielijn voor het management van de aangesloten organisaties. Je bent integraal leidinggevende voor je team, dat betekent dat je verantwoordelijk bent voor alle PIOFACH-taken.

Jouw profiel
Als mensenmens geef je vertrouwen, verbind je op doelen en wanneer nodig stuur je helder bij. Zo kom je tot persoonlijk leiderschap, eigenaarschap en resultaat. Je bent in staat de medewerkers vanuit kracht te laten functioneren.
Je begrijpt de complexe bestuurlijke context en weet daarin goed je rol te vervullen. Je straalt rust en vertrouwen uit en weet de dilemma’s boven tafel te halen en speelt in op de ontwikkelingen die zich voordoen. Jij weet vanuit je expertise collega’s mee te nemen in verbeteringen, waarbij harmoniseren niet het ultieme doel is.

Expertise

  • HBO+/ WO werk en denkniveau
  • Leidinggevende ervaring in een complexe organisatie en een achtergrond in financiën.
  • Minimaal 10  jaar gemeentelijke ervaring gevraagd
  • Ervaring met werken in een bedrijfsvoering organisatie is een pré

Resultaat

  • Doorontwikkelen van de twee teams financiën tot één team
  • Je levert een ontwikkelplan op voor management en directie wat een solide basis vormt voor een verdere ontwikkeling van het nieuwe team financiën
  • Als aanvulling op het ontwikkelplan, lever je regelmatig voortgangsrapportages op


Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe voor elkaar       en met elkaar
Bedrijfsvoeringsorganisatie West-Betuwe (BWB) is een samenwerkingsverband (GR) op het vlak van de totale bedrijfsvoering. Jouw team Financiën werkt graag voor de gemeenten Culemborg, Tiel, West-Betuwe en de BWB-organisatie.
BWB levert diensten en producten ter ondersteuning van het primaire proces van de aangesloten gemeenten én aan een aantal verbonden partijen van deze gemeenten, op het gebied van Financiën, ICT, Informatiemanagement, Facilitaire Zaken, Personeel & Organisatie en Algemeen juridische zaken. De gemeenten zijn opdrachtgever, BWB is opdrachtnemer. BWB is gevestigd in het gemeentehuis van Culemborg en telt 200 medewerkers (190 fte).

Inmiddels bestaat de Gemeenschappelijke Regeling zes jaar. In die jaren is de organisatie gegroeid tot een professionelere bedrijfsvoeringsorganisatie die meer en meer opereert als de ‘partner in business’ voor de gemeenten. Toegewerkt is naar een sterke en solide organisatie, met een gewaardeerde dienstverlening, die een mooie rol kan hebben bij de doorontwikkeling van de partner gemeenten.

Er is een gedragen governance ingericht, een platte organisatiestructuur staat. De inzet is nu de processen en systemen van de aangesloten organisaties zo veel als mogelijk te harmoniseren. Er zijn heldere dienstverleningsovereenkomsten opgesteld, waarin samenwerkingsafspraken zijn vastgelegd en geconcretiseerd. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft relevante werkervaring opgedaan in een bedrijfsvoeringsorganisatie / Gemeenschappelijke Regeling (pré)
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring met het (door)ontwikkelen en verder optimaliseren van financiële teams en is in staat om een ontwikkelplan op te leveren
  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op de volgende onderdelen; - Ervaring mbt doorontwikkeling van team financiën - Coachend vermogen - Adviserend vermogen richting management Deze punten worden na een eventueel gesprek toegekend door de gesprekspartners. Je dient deze vraag als leverancier/ZZP'er dus NIET in te vullen
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding in een financiële richting
  • Kandidaat heeft leidinggevende ervaring in een complexe organisatie en een achtergrond in financiën.
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar gemeentelijke ervaring

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox