Gemeente Amsterdam

Teammanager inkoop bedrijfsvoering a.i.

Gemeente Amsterdam

  • max €150 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 02 september 2024

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
In de functie van Teammanager Inkoop draag je verantwoordelijkheid om de transitie naar een stevigere positionering van de inkoopfunctie vorm te geven. Om als afdeling deze gevraagde transitie te kunnen vormgeven vraagt dit om meer strategische, tactische en operationele sturingscapaciteit. Met het toevoegen van de teammanager inkoop wordt de sturing op deze verschillende niveaus geborgd.  

Van de Teammanager Inkoop wordt inclusief leiderschap verwacht waarbij leidinggevenden niet alleen sturen en beslissingen nemen, maar ook proactief een omgeving creëren waarin diversiteit en inclusie worden aangemoedigd en gewaardeerd.

Je draagt bij aan de doorontwikkeling van de teamleden naar meer strategisch adviseurs voor directies en projectteams. Je maakt resultaatgerichte afspraken met de teamleden, monitort en stuurt waar nodig bij op de uitvoering.

Je voert als hiërarchisch leidinggevende de gesprekken met de medewerkers van het team. Vanuit visie, netwerk en kennis van professionele standaarden en ontwikkelingen in het vakgebied inkoop draag je bij aan de doorontwikkeling van de inkoopadviseurs, de inkooporganisatie en de inkoopfunctie stadsbreed.

Je adviseert de afdelingsmanager over verbeteringen, draagt zorg voor de vertaling van het beleid in gewenste output en producten.

Werkzaamheden
· Je begint je dag met het monitoren van de workload. Wat staat er allemaal op de planning en wie doet wat? Samen met de senior inkopers controleer je of je team alles goed op de rit heeft. Waar nodig stuur je bij.

· Vervolgens buig je je over een inkoopstrategie die door een van je teamleden is geschreven. Dit doe je regelmatig, vooral bij complexe en politiek gevoelige inkooptrajecten. Zo houd je goed zicht op de kwaliteit van het werk en zorg je ervoor dat je teamleden de juiste tools en templates gebruiken

· Je voert een coachingsgesprek met een medewerker. Samen nemen jullie de planning door en bespreken jullie wat deze medewerker nodig heeft, bijvoorbeeld aan opleidingen, om het werk nog beter te kunnen doen

· Daarna heb je een afspraak met een afdelingsmanager voor wie jij en je team onlangs een inkooptraject hebben afgerond. Je bespreekt hoe het traject is verlopen en koppelt eventuele verbeterpunten terug naar je team en naar het afdelingshoofd

· Vervolgens buig je je over een verzoek om binnen een inkooptraject af te wijken van het inkoopbeleid. Je bekijkt de mogelijkheden en overlegt met de betrokken inkoper

· Aan het einde van de dag stuur je de managementrapportages over de afgelopen maand naar je afdelingshoofd. Morgenochtend spreken jullie elkaar om deze in detail door te nemen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! In het cluster Bedrijfsvoering onder de directie Financiën en Inkoop wordt je onderdeel van de afdeling Inkoop Bedrijfsvoering (Lead Buyer Bedrijfsvoering). De Lead Buyer Bedrijfsvoering koopt voor gehele stad personele en facilitaire producten en diensten in. Binnen de afdeling zijn de volgende functies vertegenwoordigd: inkoopadviseurs contractmanager, categoriemanagers en inkoopondersteuners. De afdeling heeft drie teams. Het team waar jij aan de slag zult gaan is het team met 16 inkoopadviseurs. Dit team is met name verantwoordelijk voor het op tactisch niveau adviseren van lijndirecties en het uitvoeren van aanbestedingen. Je werkt nauw samen met zowel collega’s uit de verschillende lijndirecties als met je collega’s van de afdeling.

Amsterdam koopt jaarlijks in voor circa 3 miljard Euro, waarvan 750 mio Euro onder de Lead Buyer Bedrijfsvoering valt.
 

De Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)  
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).  
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn  
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat beschikt over een WO werk- en denkniveau, met ten minste een afgeronde HBO opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een inkoopomgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar succesvolle hiërarchisch leidinggevende werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ruime kennis van inkoop opgedaan door opleiding, training e/o ervaring. Voorbeelden hiervan beschrijven in cv of motivatiebrief.  
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met inkoopprocessen. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv. - Meer dan 4 jaar - .Meer dan 3 jaar - Meer dan 2 jaar - Meer dan 1 jaar - Geen ervaring
  • Toetsing van de competentie: Visie: Gevorderd
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. . Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met doorontwikkeling van teams Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Europees aanbesteden Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv. - Meer dan 4 jaar - Meer dan 3 jaar - Meer dan 2 jaar - Meer dan 1 jaar - Geen ervaring
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft meer dan 2 jaar aantoonbaar succesvolle hiërarchisch leidinggevende werkervaring. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv. - Meer dan 5 jaar - Meer dan 4 jaar - Meer dan 3 jaar - Meer dan 2 jaar - Minder dan 2 jaar
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met bedrijfsvoering. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv. - Meer dan 4 jaar - Meer dan 3 jaar - Meer dan 2 jaar - Meer dan 1 jaar - Geen ervaring
  • Toetsing van de competentie: Coachen: Expert
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid: Gevorderd
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 150,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.  

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox