gemeente Wijdemeren
max €105 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
09 december 2022
09 juni 2023
Organisatie
Aan de rand van het Gooi, tussen Amsterdam en Utrecht, ligt de gemeente Wijdemeren. Een gemeente met een professionele organisatie waar circa 200 mensen werken voor ruim 25.000. inwoners. Kenmerkend voor de gemeente is de ruimte, natuur, water en cultuur.
De directie houdt zijn focus op strategische projecten en zorgt voor de nodige verbinding tussen de teams. We staan aan het begin van de inbedding van onze nieuwe organisatiestructuur wat gevolgd wordt door een organisatieontwikkelingstraject. De organisatie is voorlopig ingedeeld in drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. In de afdeling Omgeving zijn diverse teams gepositioneerd, waaronder het team Vastgoed en Facilitair.
Binnen de gemeente Wijdemeren is het team vastgoed en facilitair verantwoordelijk voor alle maatschappelijke gebouwen en alle gronden, het gemeentehuis en de gemeentewerf. Voor zowel de harde als de zachte kant.
Opdracht
In 2018 zijn er nieuwe teams ontstaan binnen de organisatie waaronder het team vastgoed & facilitair. Inmiddels zijn de nodige stappen gezet en zal 2023 in het teken staan van de basis op orde krijgen. Door interne veranderingen in de organisatiestructuur zijn wij voor een half jaar op zoek naar iemand die als teammanager deze overgangsperiode kan borgen. De opdracht zal in het teken staan van de aandacht voor de individuele medewerker en het verder invullen van de professionalisering van team vastgoed & facilitair. Daaronder valt ook advisering aan het Managementteam over het plaatsen op de juiste de plek van enkele taakonderdelen van dit team in de organisatie, zoals bijvoorbeeld het sporthalbeheer. Daarnaast dient er uitvoering gegeven te worden aan de gewenste harmonisering van de contracten en de efficiencyslag van het verder inrichten van het nieuwe vastgoedbeheersysteem. Maar ook het verzakelijken van het beheer van het maatschappelijk vastgoed en modern facilitymanagement vragen aandacht.
Binnen de opdracht valt de dagelijkse aansturing van de medewerkers van team vastgoed & facilitair. Binnen dit team zijn, onderverdeeld in gebouwenbeheer, grondzaken, juridisch medewerkers, facilitaire dienstverlening en sporthal beheer, +/- 10fte werkzaam.
Doel is het verder door ontwikkelen van het team en dit te doen vanuit structuur, taken en verantwoordelijkheden. Onder structuur valt vooral: rust brengen in de hectische periode waarin de gemeente zich bevindt. Er moet ruimte gecreëerd worden voor het afronden van het op orde brengen van de basis van de werkzaamheden en het vernieuwen van de beleidskaders. Essentieel is persoonlijke aandacht voor de medewerkers in het team, zorgen voor balans en goede werkomgeving waarbij geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van taakverantwoordelijkheid van de medewerkers.
Competenties
Je past daarnaast onze kernwaarden zelf toe en je bent in woord en gebaar in staat om anderen hierop aan te spreken:
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox