Rijksvastgoedbedrijf

Technisch manager

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

 

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring.

We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.’

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Transacties en Projecten

De directie Transacties en Projecten (T&P) is de schakel naar de vastgoed- en bouwmarkt. Wij zijn verantwoordelijk voor het optimaliseren van de vastgoedportefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf met het oog op de door de Rijksdienst gestelde eisen. Onder andere zorgen we voor het uitvoeren van de portefeuillestrategie, het realiseren van omvangrijke verkoopopgaves van vastgoed, het genereren van inkomsten door gebruik van vastgoed en het contracteren van nieuwbouw. Ook het afsluiten van (bijzondere) contracten zoals (erf)pacht, huur, medegebruik, bijzonder beheer (bodem, landingsrechten, zendmasten, windmolens, veren en tankstations) behoren tot onze kerntaken.

Afdeling Architectuur en Techniek

De afdeling Architectuur en Techniek bestaat uit tien secties: Duurzaamheid & Comfort, Bouwtechniek & Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Digitalisering & Beveiliging, Veiligheid en Gezondheid, Constructie & Brandveiligheid, Architectuur & Huisvesting, Architectuur & Stedenbouw en tot slot: Technisch Management 1 en Technisch Management 2.

Met meer dan 150 gespecialiseerde adviseurs zijn we verantwoordelijk voor de technische en architectonische kwaliteit bij complexe projecten en programma’s. Ons werkterrein strekt zich uit over de gehele gebouwenportefeuille én de verkoopopgave. En we werken aan programma’s zoals Duurzaamheid en Veilig werken op hoogte. Daarmee zetten we de toon voor de toekomstige manier van werken in de sector.

Project

In deze opdracht wordt aan meerdere projecten tegelijk gewerkt. De aard en complexiteit van deze projecten zijn verschillend. De technisch manager (TM) heeft vanuit de opdrachtgeversrol de verantwoordelijkheid voor het realiseren van een ‘passende’ kwaliteit en het optimaal borgen van deze kwaliteit in alle projectfasen. De TM werkt hiertoe nauw samen met een projectmanager, contractmanager en manager projectbeheersing als onderdeel van het integraal projectmanagement (IPM) team. De TM is tevens regisseur van een intern adviesteam bestaande uit een architect en specialisten op bijvoorbeeld het gebied van installatietechniek, veiligheid, bouwkunde of ICT-systemen.

Opdrachtomschrijving

De technisch manager adviseert met zijn/haar adviesteam onze klanten (de gebruikers) over de complexe nieuwbouw-, renovatie- of verbouwingsprojecten. Samen met het team gaat de TM’er in gesprek met de toekomstige gebruikers, brengt de werkprocessen in kaart en stelt het technisch programma van eisen samen. In goede samenwerking komt de TM’er tot op elkaar afgestemde adviezen die binnen tijd en budget gerealiseerd kunnen worden.

In veel projecten voert de TM’er samen met zijn/haar team tijdens de aanbestedingsfase de dialoog met de markt, in de ontwerpfase voert de TM validatiegesprekken en toetst of het ontwerp en de bouw aan de eisen voldoen.

Meest essentiële competenties

Primair van belang

- Aansturen groep

- Analyseren

- Gedeeld leiderschap

- Politiek bestuurlijke sensitiviteit

- Resultaatgerichtheid

- Samenwerken

 

Secundair van belang

- Initiatief

- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden

- Overtuigingskracht

- Plannen en organiseren

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 03: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of is bereid deze te behalen binnen 3 weken na startdatum. Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Uitwerking kandidaat Datum behalen VCA-VOL: Diplomanummer VCA-VOL: Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer.
  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding op het gebied van techniek. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen/certificaten moeten duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma/certificaat is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis04: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.
  • Eis05: Het maximum uurtarief voor deze opdracht is €125 all in. Toelichting: Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur en -kosten voor woon-werkverkeer niet door de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking komt. Verzoek: Vanwege de objectieve beoordeling die door de beoordelingscommissie van het Rijkvastgoedbedrijf wordt uitgevoerd, verzoeken wij u om het tarief bij de aanbieding te vermelden in Nétive Job, maar niet te noemen in de aanbiedingsformat die als bijlage wordt toegevoegd.
  • Eis07: De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • Eis 02: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met: A. De voorbereiding en realisatie van huisvestingsvraagstukken in de utiliteitsbouw. B. De volgende fasen van het bouwproces, opgedaan in projecten in de utiliteitsbouw: Initiatieffase (o.a. onderzoeken haalbaarheid), definitiefase (o.a. opstellen Programma van Eisen), aanbesteding, ontwerpfase en uitvoering. Fases mogen via meerdere projecten worden aangetoond. C. Het werken in een politiek bestuurlijke context. Toelichting: Deze ervaring moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd .
  • Eis09: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis06: Benoem duidelijk in het CV bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4. De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op een los document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden. Toelichting: De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Toelichting eisen: De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Toelichting wensen: De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.
  • Eis08: De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier. Toelichting: De volgende documenten vormen samen de Offerteaanvraag: 1. Dit document, de Offerteaanvraag in de inhuurapplicatie; 2. Beschrijving van de opdracht; 3. Programma van eisen (bijlage 1 op het Aanbestedingsplatform); 4. Concept overeenkomst (bijlage 2 op het Aanbestedingsplatform); 5. ARVODI-2016 (bijlage 3 op het Aanbestedingsplatform); 6. Procedurevoorschriften (bijlage 5 op het Aanbestedingsplatform). Documenten: GVA verklaring, bewijs van verzekering, beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair), bedrijfsaansprakelijkheid, VOG verklaring, formulier Integriteitsverklaring, formulier nevenwerkzaamheden, bewijs KvK inschrijving en de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.

De Wensen

  • Wens 03: Mate van ervaring (niet langer dan 7 jaar geleden) met functioneel specificeren met gebruik van een database (bv Relatics, Briefbuilder, dRofus). Aspecten: • Aantal projecten > 5 M€ en de mate waarin de kandidaat gewerkt heeft aan het samenstellen van functionele specificaties voor geïntegreerde contracten, DBFMO of UAV-gc
  • Eis10: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.
  • Wens 01: De mate van ervaring (niet langer dan 7 jaar geleden) met het werken in utiliteitsbouw projecten, in een politiek bestuurlijke context. Aspecten: • Aantal projecten utiliteitsbouw en de mate van complexiteit waarin succesvol gestuurd is op passende kwaliteit vanuit de verantwoordelijkheid van opdrachtgever.
  • Wens 02: Mate van het kennisniveau van verschillende technische disciplines met het oog op technisch raakvlak-management. (Niet langer dan 7 jaar geleden) Aspecten: • Aantal en relevantie van technische disciplines die betrokken zijn in utiliteitsbouw projecten, waarvan parate basiskennis beschikbaar is. • Complexiteit van raakvlakken waarbij de kandidaat inhoudelijk bijdroeg aan de vakinhoudelijke overeenstemming, meer dan het aansturen van de disciplines.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox