Rijksvastgoedbedrijf
max €125 per uur
Zuid-Holland
24 uur per week
07 juni 2024
06 juni 2025
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring.
We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.’
Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.
Directie Transacties en Projecten
De directie Transacties en Projecten (T&P) is de schakel naar de vastgoed- en bouwmarkt. Wij zijn verantwoordelijk voor het optimaliseren van de vastgoedportefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf met het oog op de door de Rijksdienst gestelde eisen. Onder andere zorgen we voor het uitvoeren van de portefeuillestrategie, het realiseren van omvangrijke verkoopopgaves van vastgoed, het genereren van inkomsten door gebruik van vastgoed en het contracteren van nieuwbouw. Ook het afsluiten van (bijzondere) contracten zoals (erf)pacht, huur, medegebruik, bijzonder beheer (bodem, landingsrechten, zendmasten, windmolens, veren en tankstations) behoren tot onze kerntaken.
Afdeling Architectuur en Techniek
De afdeling Architectuur en Techniek bestaat uit tien secties: Duurzaamheid & Comfort, Bouwtechniek & Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Digitalisering & Beveiliging, Veiligheid en Gezondheid, Constructie & Brandveiligheid, Architectuur & Huisvesting, Architectuur & Stedenbouw en tot slot: Technisch Management 1 en Technisch Management 2.
Met meer dan 150 gespecialiseerde adviseurs zijn we verantwoordelijk voor de technische en architectonische kwaliteit bij complexe projecten en programma’s. Ons werkterrein strekt zich uit over de gehele gebouwenportefeuille én de verkoopopgave. En we werken aan programma’s zoals Duurzaamheid en Veilig werken op hoogte. Daarmee zetten we de toon voor de toekomstige manier van werken in de sector.
Project
In deze opdracht wordt aan meerdere projecten tegelijk gewerkt. De aard en complexiteit van deze projecten zijn verschillend. De technisch manager (TM) heeft vanuit de opdrachtgeversrol de verantwoordelijkheid voor het realiseren van een ‘passende’ kwaliteit en het optimaal borgen van deze kwaliteit in alle projectfasen. De TM werkt hiertoe nauw samen met een projectmanager, contractmanager en manager projectbeheersing als onderdeel van het integraal projectmanagement (IPM) team. De TM is tevens regisseur van een intern adviesteam bestaande uit een architect en specialisten op bijvoorbeeld het gebied van installatietechniek, veiligheid, bouwkunde of ICT-systemen.
Opdrachtomschrijving
De technisch manager adviseert met zijn/haar adviesteam onze klanten (de gebruikers) over de complexe nieuwbouw-, renovatie- of verbouwingsprojecten. Samen met het team gaat de TM’er in gesprek met de toekomstige gebruikers, brengt de werkprocessen in kaart en stelt het technisch programma van eisen samen. In goede samenwerking komt de TM’er tot op elkaar afgestemde adviezen die binnen tijd en budget gerealiseerd kunnen worden.
In veel projecten voert de TM’er samen met zijn/haar team tijdens de aanbestedingsfase de dialoog met de markt, in de ontwerpfase voert de TM validatiegesprekken en toetst of het ontwerp en de bouw aan de eisen voldoen.
Meest essentiële competenties
Primair van belang
- Aansturen groep
- Analyseren
- Gedeeld leiderschap
- Politiek bestuurlijke sensitiviteit
- Resultaatgerichtheid
- Samenwerken
Secundair van belang
- Initiatief
- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
- Overtuigingskracht
- Plannen en organiseren
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox