Gemeente Amersfoort
max €95 per uur
Utrecht
36 uur per week
19 oktober 2020
16 april 2021
Bedrijfsinformatie
Je gaat werken bij de afdeling Interne Dienstverlening en Advies (IDA). Binnen deze afdeling werken ongeveer 90 collega’s op het gebied van informatiebeheer, bestuur- en managementondersteuning en facilitaire zaken. De afdeling richt zich de komende jaren op verdere digitalisering van de informatievoorziening, huisvesting van de organisatie, het ‘nieuwe werken’ en het meer integraal werken. Het team Informatiebeheer is enerzijds belast met de afbouw van de papieren archieven en anderzijds met de opbouw van het digitale informatiebeheer. Het digitaliseringsproces is de komende jaren een speerpunt.
Functieomschrijving
Binnen een veranderende afdeling ben jij de manager die samen met de Beleidscoördinator leiding gaat geven aan het team Informatiebeheer. Het team Informatiebeheer bestaat in totaal uit circa 30 medewerkers waarbij kwaliteit en advisering rond informatiebeheer voorop staat. De Transitiemanager stuurt de uitvoerende IB functies aan (circa 20 medewerkers). De Beleidscoördinator stuurt de IB adviseurs (strategisch/ tactisch) aan; circa 8 medewerkers. Je brengt vernieuwing mee om de transformatie van het huidige informatiebeheer naar een digitale werkwijze te begeleiden. Naar aanleiding van een vastgesteld O&O plan is het team Informatiebeheer per 1 januari 2020 opgedeeld in twee secties: Informatiemanagement en Advies (IM&A) en Informatiebeheer en Ondersteuning (IB&O). Door de veranderende werkzaamheden (omslag papier naar digitaal) zoeken we een stevige en energieke Transitiemanager die vernieuwingen stimuleert en dit proces in goede banen leidt.
Affiniteit met het vakgebied is een pré; het zwaartepunt van de functie ligt echter bij het personele aspect. Het inhoudelijke beleid stem je af met de Beleidscoördinator. Je coacht de medewerkers op een positieve manier waarbij je hen stimuleert om in oplossingen te denken én helpt met stappen te zetten in hun persoonlijke ontwikkeling (concrete invulling POP). Afstemming met de Beleidscoördinator en gemeentearchivaris is zeer belangrijk, om zo de doorontwikkeling van het team integraal te kunnen bewerkstelligen. Ook maak je, net als de Beleidscoördinator, deel uit van het Managementteam van IDA. Daarnaast ben je een volwaardig gesprekspartner voor wat betreft afstemming met de afdelingen IT-Dienstverlening en Advies, Archief Eemland en programma's.
Hoewel de focus ligt op het Team IB, staat de kandidaat open voor een eventuele bredere inzet binnen de afdeling IDA met oog op verandertrajecten.
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 29 september op het stadhuis te Amersfoort (hoofdingang Stadhuisplein 1). Vanzelfsprekend houden wij ons aan de COVID-19 richtlijnen van het RIVM. We vragen u bij inschrijving rekening te houden met een eventueel gesprek en uw agenda hiervoor te reserveren.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox