Gemeente Amersfoort

Transitiemanager Interne Dienstverlening en Advies

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

 

Bedrijfsinformatie

Je gaat werken bij de afdeling Interne Dienstverlening en Advies (IDA). Binnen deze afdeling werken ongeveer 90 collega’s op het gebied van informatiebeheer, bestuur- en managementondersteuning en facilitaire zaken. De afdeling richt zich de komende jaren op verdere digitalisering van de informatievoorziening, huisvesting van de organisatie, het ‘nieuwe werken’ en het meer integraal werken. Het team Informatiebeheer is enerzijds belast met de afbouw van de papieren archieven en anderzijds met de opbouw van het digitale informatiebeheer. Het digitaliseringsproces is de komende jaren een speerpunt.

Functieomschrijving

Binnen een veranderende afdeling ben jij de manager die samen met de Beleidscoördinator leiding gaat geven aan het team Informatiebeheer. Het team Informatiebeheer bestaat in totaal uit circa 30 medewerkers waarbij kwaliteit en advisering rond informatiebeheer voorop staat. De Transitiemanager stuurt de uitvoerende IB functies aan (circa 20 medewerkers). De Beleidscoördinator stuurt de IB adviseurs (strategisch/ tactisch) aan; circa 8 medewerkers. Je brengt vernieuwing mee om de transformatie van het huidige informatiebeheer naar een digitale werkwijze te begeleiden. Naar aanleiding van een vastgesteld O&O plan is het team Informatiebeheer per 1 januari 2020 opgedeeld in twee secties: Informatiemanagement en Advies (IM&A) en Informatiebeheer en Ondersteuning (IB&O). Door de veranderende werkzaamheden (omslag papier naar digitaal) zoeken we een stevige en energieke Transitiemanager die vernieuwingen stimuleert en dit proces in goede banen leidt.

Affiniteit met het vakgebied is een pré; het zwaartepunt van de functie ligt echter bij het personele aspect. Het inhoudelijke beleid stem je af met de Beleidscoördinator. Je coacht de medewerkers op een positieve manier waarbij je hen stimuleert om in oplossingen te denken én helpt met stappen te zetten in hun persoonlijke ontwikkeling (concrete invulling POP). Afstemming met de Beleidscoördinator en gemeentearchivaris is zeer belangrijk, om zo de doorontwikkeling van het team integraal te kunnen bewerkstelligen. Ook maak je, net als de Beleidscoördinator, deel uit van het Managementteam van IDA. Daarnaast ben je een volwaardig gesprekspartner voor wat betreft afstemming met de afdelingen IT-Dienstverlening en Advies, Archief Eemland en programma's.

Hoewel de focus ligt op het Team IB, staat de kandidaat open voor een eventuele bredere inzet binnen de afdeling IDA met oog op verandertrajecten.

Kandidaatomschrijving

 

  • De kandidaat heeft een HBO+ werk- en denkniveau en dit is aantoonbaar in het CV;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als eindverantwoordelijke in een team van minimaal 15 fte;
  • De kandidaat heeft specifieke kennis en ervaring met betrekking tot verander- en transitietrajecten;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring opgedaan in het werken binnen de publieke sector;
  • De kandidaat denk out-of-the-box, is sociaal vaardig, communicatief sterk (heeft overtuigingskracht) en heeft aantoonbaar ervaring met het coachen en aansturen van medewerkers;
  • Kennis op het gebied van informatiebeheer en archief is een pré;
  • De kandidaat legt zowel intern als extern contacten en bouwt een netwerk op, ten behoeve van de positionering van informatiebeheer en ontwikkeling van het team; 
  • De kandidaat is per direct beschikbaar.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 29 september op het stadhuis te Amersfoort (hoofdingang Stadhuisplein 1). Vanzelfsprekend houden wij ons aan de COVID-19 richtlijnen van het RIVM. We vragen u bij inschrijving rekening te houden met een eventueel gesprek en uw agenda hiervoor te reserveren.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft ervaring met het leidinggeven aan een team van minimaal 15 fte. Dit moet duidelijk blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met verander-/transitietraject in de publieke sector. Dit moet duidelijk toegelicht worden in het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal HBO+ werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • De kandidaat kan duidelijk aantoonbaar maken dat hij/zij een verander- en transitietraject met succes heeft afgerond. Dit moet blijken uit het CV.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Bij deze opdracht wordt na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken gevoerd. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. De criteria die gelden voor de gesprekken zijn:<ul><li>De onderbouwing bij de gestelde functie-vereisten (zoals toelichting van werkwijze van eerdere complexe verander/transitietrajecten die hij/ zij heeft gedaan). </li></ul>
  • De kandidaat kan duidelijk aantoonbaar maken, met behulp van voorbeelden uit het verleden, zijn/ haar aanpak op coaching en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers.
  • De kandidaat kan duidelijk aantoonbaar maken dat hij/zij bij eerdere opdrachten verbinding zocht binnen de organisatie ten behoeve van ontwikkeling en positionering van team. Dit moet blijken uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox