Nederlandse Spoorwegen
max €70 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 februari 2021
31 januari 2022
Daarom kies je voor een rol als Visual UX Designer bij het NS App team
Zo werkt het De NS app wordt maandelijks door zo’n 2 miljoen mensen gebruikt. Als (Visual) UX Designer maak je de klantbeleving voor al die mensen elke dag een stukje beter. Dit doe je door business wensen te vertalen naar effectieve, slimme en gebruiksvriendelijke oplossingen, waar onze reizigers blij van worden. Je bent echt onderdeel van het NS-app team en bouwt mee aan de native iOS en Android apps. Soms betekent dit dat je aan een kleine user story werkt, andere momenten werk je aan het doorvoeren van onze nieuwe illustratiestijl of het verbeteren van onze reisplanner. Dit doe je zo veel mogelijk evidence based; op basis van wat we zien in de analytics en wat we geleerd hebben in gebruiksonderzoek. Verder bouw je actief mee aan ons design systeem en bewaakt de consistentie in de apps zelf, maar ook met andere platformen, zoals ns.nl. Hiervoor zoek je zelf de samenwerking op met de andere designers. Je leert snel en graag, je ziet waar mogelijkheden tot verbetering liggen en neemt anderen daarin mee. Belangrijke elementen in het Agile werken zoals samenwerken, inspelen op veranderingen en kort cyclisch waarde leveren passen bij jouw manier van werken. Je hebt goede communicatieve vaardigheden en je toont daadkracht en durft beslissingen te nemen. Je maakt je hard voor de gebruiker en zet graag je tanden in een project om de stakeholders te verrassen met jouw creatieve oplossingen. Je hebt oog voor detail, kijkt kritisch naar eerdere ontwerpen en brengt verbeteringen aan om het beste resultaat te behalen. Want daar draait het om voor jou; kwaliteit en het beste eindresultaat. De reis van morgen begint bij jou! Hier gebeurt het Onze afdeling is gevestigd in het NS hoofdkantoor in Utrecht, maar voorlopig werken we zoveel mogelijk vanuit huis. Je gaat werken voor het dynamische organisatieonderdeel ComIT, waar Commercie en IT op een agile wijze hand in hand samenwerken. Bij ComIT streven we naar excellent presteren en wendbaarheid. Continu leren, ontwikkelen en verbeteren door zowel ComIT als de medewerkers die er werken om zo in een voortdurend veranderende omgeving aan steeds veranderende behoeftes van onze reizigers te blijven voldoen. ComIT is een organisatieonderdeel van NS Reizigers. Naast het hierboven genoemde stations- en OV-Chipkaartdomein werken ComITianen in verschillende clusters en teams aan continue verbetering van de dienstverlening aan reizigers, middels producten als NS Flex en de NS Business Card en informatiediensten als NS.nl en de NS App. Voor meer informatie over de ComIT organisatie: https://werkenbijns.nl/comit/. Jij komt te werken in een zelfstandig "blended team" bestaande uit: 3 Android ontwikkelaars, 3 iOS ontwikkelaars, 3 backend ontwikkelaars, een DevOps engineer, een Designer/UX, een Mobile QA tester, een community manager, een scrum master en de Product Owner. Dit neem je mee
Qua tools gebruik je:
Op NS kun je rekenen Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Je maakt deel uit van een organisatie die midden in de maatschappij staat en Nederland in beweging brengt. Van deur tot deur. BIJ NS staat de reiziger op 1, 2 en 3. De kernwaarden van NS zijn proactief, verbindend, vakkundig en gastvrij. |
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox