Gemeente Houten

Webmaster

Gemeente Houten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

In welk team kom je terecht
Team Dienstverlening bestaat uit collega’s die er samen hun best voor doen om de gemeentelijke dienstverlening toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt te maken. De clusters burgerzaken en burgerlijke stand, telefonisch informatiecentrum, kwaliteit en beleid, applicatiebeheer en het webteam vormen onder leiding van de teammanager het team Dienstverlening.

Opdracht
Als webmaster beheer en verbeter je het gebruik van onze online kanalen. Je bent verantwoordelijk voor het correct functioneren van de website en de kwaliteit van de informatie. Je adviseert je collega's over de eisen voor toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, en over welke online communicatiemiddelen we kunnen gebruiken om dit te bereiken. Dit doe je natuurlijk niet alleen! In samenwerking met onze webbeheerder en de collega's van communicatie werk je eraan om de website optimaal te laten functioneren.

  • Je adviseert en informeert je collega's over de inzet van digitale communicatiemiddelen en digitale toegankelijkheidseisen (WCAG 2+);
  • Je zoekt naar oplossingen en doet verbetervoorstellen voor vraagstukken binnen de organisatie;
  • Je onderhoudt contact met leveranciers van digitale diensten;
  • Je voert de wettelijk verplichte audits en toetsen uit;
  • Je stelt jezelf op de hoogte van de ontwikkelingen en regels die gevolgen kunnen hebben voor de website. Dit kunnen ontwikkelingen en regels zijn opgelegd vanuit de overheid, onze organisatie of de samenleving;
  • Je ondersteunt bij de ontwikkeling en hebt een rol in het functioneel beheer van online communicatiemiddelen;
  • Je ontwikkelt en verbetert digitale formulieren om het aanvragen van producten en diensten via de website eenvoudiger te maken.

Je profiel
Wij zoeken een enthousiaste medewerker met een MBO werk- en denkniveau. Je hebt ervaring en kennis met het beheren van diverse CMS-systemen (bij voorkeur Typo3) Kennis van relevante wetgeving, zoals de Wet digitale toegankelijkheid, AVG en informatiebeveiliging;

  • Kennis van diverse online communicatiekanalen;
  • Kennis en ervaring met het analyseren van web statistieken in bijvoorbeeld Matomo;
  • Kennis van en ervaring met softwaretools voor het maken van digitale formulieren (bij voorkeur SIM);
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal.

Competenties
Je bent enthousiast, communicatief vaardig en proactief. Je werkt graag samen met collega’s en leveranciers. Je kunt je vakkennis op een prettige en duidelijke manier delen. Daarnaast ben je in staat om je advisering goed te onderbouwen. Je bent een topper in onlinecommunicatie en pas tevreden als de website van de gemeente voor iedereen op een gebruiksvriendelijke manier toegankelijk en duidelijk is.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 24 uur per week;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van online communicatie;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van meerdere CMS-systemen; (benoem duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als webmaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 oktober 2024 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox