Gemeente Arnhem

Webredacteur

Gemeente Arnhem

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

We zoeken een ervaren webredacteur voor 24 – 32 uur voor de periode 1 juni – 1 oktober 2023. Als webredacteur ben je medeverantwoordelijk voor de eindredactie en het plaatsen van berichten en goed vindbare webteksten op www.arnhem.nl. Zorg jij ervoor dat de gemeentelijke website actueel, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is? Vind je het leuk om snel te schakelen tussen verschillende onderwerpen en werkzaamheden? Reageer dan op deze vacature.

Aan het begin van de dag neem je de wekelijkse rapportages door met de meest bezochte webpagina's van www.arnhem.nl. Je past de toptaken op de website daarop aan. Het valt je op dat een pagina de afgelopen dagen opeens veel bezoek heeft gehad, maar dat de inhoud niet meer actueel is. Je neemt contact op met de collega die meer hierover weet en je past de pagina aan zodra je de juiste informatie hebt. Terwijl je een aangeleverde tekst voor een nieuwe webpagina redigeert, komt er een persbericht binnen. Je stapt snel daarop over. Je checkt of de tekst aansluit op de stijlgids en je plaatst het na een paar aanpassingen. Je tipt het onderwerp gelijk bij de contentspecialisten van je online team, want je ziet dit nieuws nog niet op de contentkalender staan. Je focust weer op de aangeleverde webtekst en herschrijft ambtelijke zinnen naar begrijpelijke en doelgroepgerichte taal. Je houdt ook de digitale toegankelijkheid in het oog.
De kerntaak in deze rol is webredactie. Je bent ook medebeheerder van het intranet, de ArnhemMail, de online participatietool meedenken.arnhem.nl en onze beeldbank. Je helpt zo nu en dan ook met het maken en verzamelen van content voor onze socialmediakanalen. Samen met het online communicatieteam adviseer je collega’s over de inzet van sociale media, websites, intranet of webtoepassingen.


Wie zijn wij?
De afdeling communicatie bestaat uit communicatieadviseurs, woordvoerders en online communicatiespecialisten. Bij de communicatieafdeling werken meer dan 20 medewerkers. Wij verzorgen ondersteuning en (zelfstandig) advies en helpen ook bij het laten produceren van communicatiemiddelen.
Je werkt samen met 5 andere online specialisten aan de totale online presentatie van de gemeente. Zowel intern als extern. Ons online team wordt gekenmerkt door zelfstandigheid, we zijn gedreven, ambitieus en een hecht team. We werken hybride, maar komen minstens 1 dag per week als team samen. Tijdens je inwerktraject zorgen we natuurlijk voor aanwezigheid en goede begeleiding.


Verantwoordelijkheden

Wie zoeken wij?
We zijn op zoek naar een ervaren webredacteur met een goed gevoel voor taal en uitgebreide kennis van digitale toegankelijkheid. Je weet als geen ander hoe je informatie omzet in relevante, begrijpelijke, concrete en goed vindbare content op onze online kanalen. Dit betekent dat je vaak aangeleverde teksten redigeert in afstemming met de interne klant. Daarom werk je graag binnen en buiten het team actief samen. In je redactiewerk houd je oog voor detail, ook als iets snel moet gebeuren. Jij vertegenwoordigt het gebruikersperspectief en kunt gemakkelijk schakelen tussen verschillende doelgroepen. Creativiteit en eigen initiatief zijn ook van belang. Je draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan en zoekt kansen en mogelijkheden op.


Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 163.000 inwoners de 12e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1100 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis Opleiding (minimale opleiding): HBO werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis Gevraagde werkervaring: Aantoonbaar relevante werkervaring op het gebied van webredactie, Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • Eis Vereiste (gedragscompetenties en vaardigheden: Creatief, initiatiefrijk, proactief. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juni tot en met 30 september voor 24-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Wens 1. Werkervaring: Relevante werkervaring als webredacteur bij een overheidsorganisatie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 2. Minimale werkervaring: Aantoonbare ervaring opgedaan met het CMS van Roxit/Green Valley. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 3. Kennis/ werkervaring: Kennis van en ervaring met digitale toegankelijkheid en statistieken voor web en socialmedia. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox