Kamer van Koophandel

WFM Manager UBO

Kamer van Koophandel

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

KVK is op zoek naar een WFM Manager UBO. Als WFM Manager ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van WorkForce Management binnen de "tijdelijke" afdeling UBO binnen KVK. Je bent aanspreekpunt en sparringspartner voor het management van de afdeling die deel uit maken van de Uitvoeringsorganisatie. Je bent verantwoordelijk voor de implementatie van WFM en de borging daarvan. Je rapporteert aan de managers van de afdeling.

UBO is het tijdelijke organisatie-onderdeel/team binnen de afdelingen van de BackOffice wat onderdeel uitmaakt van de Uitvoeringsorganisatie van de KvK, waarbij jij verantwoordelijk bent voor de capaciteit binnen de afdeling. Belangrijkste werkzaamheden zijn het maken van een gedegen forecast, vertaald in een capaciteitsplan wat wordt vertaald in planningen en roosters. Ook de week- en dagsturing vindt plaats vanuit WFM. Je zorgt voor draagvlak bij het management van de afdeling voor de opzet en uitbouw van WFM. Daarom start je met het in kaart brengen van de huidige en de gewenste situatie en stelt een plan van aanpak op om van IST naar SOLL te komen. Je voert het plan van aanpak uit. Tijdens het "bouwen" is de winkel open, dus je zorgt voor de aansturing en coaching van de afdeling. zodat de business as usual effectief doorgaat.

Wij zoeken een zeer ervaren manager met specifieke ervaring in Work Force Management. Je bent een bouwer en kan mensen meekrijgen in je aanpak. Je hebt visie en creëert draagvlak binnen de organisatie. Het behalen van resultaat is je tweede natuur. Daarnaast heb je ervaring in het plannen van projecten en resources. Je analyseert reacties uit de markt en neemt deze mee in de forecast die met jouw planning afgegeven wordt. Kennis van Excel is een vereiste en kennis van Avaya is een pre. Je werkt normaal gesproken op meerdere locaties (Amsterdam, Utrecht en Leeuwarden) - omdat wij uiteraard strikt de richtlijnen omtrent corona volgen blijft je standplaats voorlopig op ons kantoor in Amsterdam en is het niet toegestaan om naar andere KVK locaties te reizen.

Kandidaatomschrijving

Organisatiesensiviteit
Heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen.

Communiceren

Heeft excellente communicatieve vaardigheden. Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Netwerken
Legt, verstevigt en onderhoudt contacten met degenen, met wie gestelde doelen bereikt kunnen worden.

Analytisch vermogen

Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.

Omgevingsbewustzijn
Is extern georiënteerd en alert op (maatschappelijke, politieke en economische) ontwikkelingen die invloed hebben op de organisatie en/of de markt.

De competenties worden tijdens het interview getoetst.

Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

Interviewplanning

Start publicatie tender: 03-01-2022 Sluiting inschrijving tender: 13-01-2022 Cv beoordeling: 13-01-2022 Gesprekken: tussen 17-01-2022 en 21-01-2022 Gunningsbesluit: 21-01-2022 Voorlopige gunning: 21-01-2022 Startdatum: 01-02-2022

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kennis Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van Excel
  • Opleiding Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op het gebied van Workforce Management
  • Ervaring Kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbaar ervaring in Work Force Management met het plannen met projecten en resources
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) aantoonbaar ervaring met het professionaliseren van afdelingen op proces en inhoud binnen 5 verschillende afdelingen/processen
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Opdracht Aanbieder mag niet meer dan 1 cv aanbieden
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met werken binnen vergelijkbare overheidsorganisaties
  • Ervaring Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en aantoonbaar ervaring met werken volgens de leanmethode bij minimaal 3 organisaties waarin "lean" de "wow of working" was
  • Ervaring Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het synchroniseren van minimaal 3 planningsunits in verschillende organisaties- of organisatieonderdelen
  • Ervaring Kandidaat heeft aantoonbaar kennis (certificering) van Work Force Management (Traffic Management)

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het interview heeft een tweeledig doel. Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure. Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen. Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK. Goed 10%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK. Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK. Onvoldoende 0%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met Avaya
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring binnen een KCC omgeving binnen zowel profit als not for profit (minimaal 3 not for profit)
  • Kennis Kandidaat heeft aantoonbaare kennis van leanmethodiek
  • Kennis Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox