Gemeente Hilversum

Afdelingsmanager interne dienstverlening

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
De gemeente Hilversum is op zoek naar een interim afdelingsmanager die samen met de ruim 150 collega’s van de afdeling Interne Dienstverlening de dienstverlening op het gebied van ICT & informatievoorziening, facilitair, belastingen en secretariële ondersteuning vormgeeft. Daarnaast zien wij voor deze interim manager een rol als kwartiermaker op het gebied van het integratieproces ICT en huisvesting in relatie tot de verwachte samenvoeging met gemeente Wijdemeren.

Je geeft leiding aan het managementteam van de afdeling Interne Dienstverlening. In die rol ben je een goede sparringpartner voor de 6 teammanagers. Je zorgt samen met het MT voor de integrale dienstverlening van de bedrijfsvoering processen, het implementeren van nieuw beleid, het delen van interne en externe signalen en het bepalen van een heldere visie en sturing op de doelen van het afdelingsplan.  Je houdt grip op de bedrijfsvoering. Je pakt jouw aandeel in het tot stand brengen van de P&C producten. Je bent eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de uitvoering van de afdeling vanuit het afdelingsplan 2025 en het beheer van het toekende budget en formatie.

Als teamlid van het concernmanagementteam denk je breder dan vanuit je eigen afdelingsverantwoordelijkheid en ben je ook strategisch adviseur van de directie. Je stuurt op domein overstijgende opgaven zoals huisvesting en digitalisering. Je legt dwarsverbanden en zorgt voor integraliteit in aanpak en besluitvorming richting bestuur. Je houdt de concernvisie en kernwaarden scherp voor ogen en je toont verbindend vermogen tussen de stip op de horizon en de praktijk van alledag. Daarnaast ben je drager van de lerende organisatie, laat je zien hoe je omgaat met “fouten” en hoe hiervan geleerd kan worden voor een volgende keer.

In je rol van kwartiermaker vragen we van je om voorbereidingen te treffen ten aanzien van de samenvoeging met de gemeente Wijdemeren op de bovengenoemde bedrijfsvoering onderdelen waaronder de ICT en huisvesting component.

De afdeling Interne Dienstverlening staat paraat om ondersteunende diensten te verlenen aan de gehele organisatie en het bestuur. Dit omvat contractmanagement en de uitvoering van wettelijke taken, zoals het jaarlijks voorzien van objecten van juiste adresgegevens en WOZ-waarde. Daarnaast speelt de afdeling een rol in het heffen, innen, en invorderen van lokale belastingen.

Interne Dienstverlening verzamelt en publiceert ook informatie over de stad op digitale kaarten en datamodellen. De afdeling zorgt voor geautomatiseerde informatievoorziening, werkplekken, en informatiebeheer. Dit omvat organisatie-breed beheer van contracten gerelateerd aan informatievoorziening, ondersteuning van gebruikers via een servicedesk, en het toetsen en adviseren over informatiebeveiliging en privacy. Ook biedt Interne Dienstverlening de secretariële ondersteuning aan het gehele management en het College.

De afdeling Interne Dienstverlening omvat 6 teams, te weten: Informatiemanagement, ICT, Business IT ondersteuning, Bedrijfsondersteuning, Gegevenshuis (Belastingen en Geo) en Facilitair.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 13 november 2024 tussen 9.00 uur en 12.00 uur. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (interim)afdelingshoofd binnen een overheidsorganisatie;
  • Afgeronde opleiding op minimaal Hbo bachelor niveau;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als afdelingsmanager van een afdeling met meer dan 100 medewerkers binnen een gemeente met + 75.000 inwoners;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de rol van strategisch lijnmanager en opdrachtgever op het gebied van ICT;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de rol van strategisch lijnmanager en opdrachtgever op het gebied van huisvesting;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van (project)manager met de integratie van ICT systemen bij fusies/samenvoegingen van organisaties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 november 2024 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox