Gemeente Ede

Allround medewerker burgerzaken

Gemeente Ede

De opdracht­omschrijving

Allround medewerker Burgerzaken, een echte smaakmaker

Gemeente Ede is een groeiende gemeente met veel ambitie en uitdagingen. Dit vraagt wat van onze organisatie.

Als medewerker Burgerzaken ben jij binnen onze gemeente het eerste aanspreekpunt voor inwoners. En met meer dan 120.000 inwoners is geen dag hier hetzelfde. Dat maakt jouw werk niet alleen waardevol maar ook uiterst gevarieerd. Het contact met onze inwoners heb je fysiek aan de balie, telefonisch of digitaal via onze e-Diensten. Of het nu gaat om het opstellen van een akte, het voltrekken van een huwelijk, het wijzigen van de basisregistratie personen, jouw werk draait om de essentiële momenten in het leven van onze inwoners. Dankzij jouw vakmanschap zijn onze registraties betrouwbaar en actueel. Daarnaast ben jij dé vraagbaak voor je collega’s binnen het team Burgerzaken en het Klant Contact Centrum. Zo geef je gemeente Ede nog meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.


Verantwoordelijkheden

In het kort behoren de volgende werkzaamheden tot jouw takenpakket:

  • in behandeling nemen van naturalisatie- en optieverzoeken.
  • Aanleggen van persoonslijsten
  • beoordelen van buitenlandse brondocumenten.
  • opmaken van akten Burgerlijke Stand. Je past zo nodig internationaal privaatrecht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • verwerken van mutaties en correcties in de BRP.
  • beoordelen van alle digitale meldingen voor huwelijk/geregistreerd partnerschap.
  • voorbereiden en opstellen van voornemens en besluiten. Je vertegenwoordigt de gemeente bij hoorzittingen.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met februari 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)
  • Enkele jaren werkervaring met de genoemde werkzaamheden.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met februari 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

De Wensen

  • Ervaring met het functioneelbeheer van de applicatie Iburgerszaken.
  • Aantoonbare ervaring met 'coaching on the job'
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)
  • aantoonbare ervaring als allround medewerker Burgerzaken in een 100.000+ gemeente. (de schaal, de werkzaamheden en de processen in dergelijke gemeenten zijn vergelijkbaar met die van de gemeente Ede)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 oktober 2024 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox