Gemeente Oldambt

Casemanager beschermd wonen

Gemeente Oldambt

De opdracht­omschrijving

De organisatie
Onderdeel van het cluster Maatschappelijke Zaken is de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) met als onderdeel Beschermd Wonen (BW). De afgelopen jaren zijn gemeentes in toenemende mate meer verantwoordelijk geworden voor de uitvoering van Beschermd Wonen. Voor Oldambt zoeken we nu een Casemanager Beschermd wonen in een veranderende omgeving. Zowel binnen de gemeente als op regionaal niveau is sprake van (door)ontwikkeling.
Bij de gemeente Oldambt werken we met een team van Wmo consulenten en een front- en backoffice aan de uitvoering van taken die er op het gebied van de Wmo zijn. Naast de allround consulenten zijn er een aantal specialisten voor Beschermd Wonen.

Wat ga je doen?
Als casemanager BW voor de gemeente Oldambt beoordeel je de aanvragen Beschermd Wonen. Je onderzoekt de leefsituatie van mensen die een beroep doen op BW. Je indiceert de noodzaak waarbij je de kaders van de Wmo en de wettelijke regelgeving gebruikt. Je werkt vanuit het wettelijk kader en je eigen deskundigheid. Je blijft de inwoner volgen middels evaluatie- en uitstroomgesprekken en hebt regie op het hele proces. Je voert regelmatig overleg met keten- en samenwerkingspartners en signaleert knelpunten in de keten en zorgt dat die aan de juiste tafel worden besproken. Daarnaast draag je bij aan de ontwikkeling van BW binnen Oldambt, binnen de context van regionale samenwerking door middel van deelname aan regionaal overleg over thema’s en casuïstiek.  
De problematiek van de cliënt is vaak complex. Je gaat voor de best passende oplossing in gesprek met de cliënt, wettelijk vertegenwoordigers en de zorgaanbieder. Het vraagt zowel stevigheid als sensitiviteit om cliënt en zorgverlener op één lijn te krijgen en de juiste plek voor deze cliënt te realiseren. Door de complexiteit van de problematiek is het vinden van de juiste match maatwerk en daarom verwachten we een collega met creativiteit.

Kandidaatomschrijving

Voor alle medewerkers gelden de volgende kerncompetenties:
- resultaatgericht
- klantgericht
- samenwerken

Verder is het in deze functie van belang dat je verantwoordelijkheid neemt, een goed analytisch vermogen en oordeelsvorming hebt en kwaliteitsgericht bent. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als op schrift.

Interviewplanning

De interviews zullen naar verwachting plaatsvinden in week 30. 

Toelichting op rooster

Het totaal aantal uren dient in overleg te worden ingevuld en is dus flexibel.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt een afgeronde relevante hbo-opleiding in richtingen zoals Social Work (MWD, SPH), Sociaal psychiatrische verpleegkunde, psychologie Dit blijkt uit het cv.

De Wensen

  • Je beschikt over kennis voor het toepassen van de criteria vanuit wet- en regelgeving Wmo, Jeugd en Participatie Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.
  • Je hebt werkervaring in of affiniteit met het GGZ-werkveld en/of Beschermd Wonen, Maatschappelijke Opvang, ambulante ondersteuning of Jeugdzorg Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.
  • Je hebt kennis van de sociale kaart en je bent bekend met ontwikkelingen in het sociale domein Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs en auto Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox