gemeente Utrecht
max €88 per uur
Utrecht
36 uur per week
24 januari 2025
27 januari 2025
De afdeling Vergunningen staat voor het reguleren van de openbare ruimte en bebouwde omgeving met vergunningverlening die goed handhaafbaar is.
Met ruim 150 medewerkers draagt Vergunningen bij aan veiligheid, gezondheid, leefbaarheid en ordening van de gemeente Utrecht. Naast integraal en vraaggericht werken borgen en verbeteren we constant een goede publieke dienstverlening.
In Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn alle taken gebundeld op het terrein van vergunningverlening, toezicht en de handhaving.
VTH bevat drie afdelingen die zich bezighouden met de primaire processen: Vergunningen, Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving en Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte.
Opdrachtomschrijving:
Je behandelt aanvragen om een omgevingsvergunning te verkrijgen ten aanzien van de gebouwde omgeving. Deze taak kan worden onderverdeeld in:
- uitvoeren van een adequaat besluitvormingstraject;
- geven van voorlichting over de Omgevingswet aan initiatiefnemers;
- uitvoeren van relevante inhoudelijke toetsen;
- zorgdragen voor en wegen van relevante adviezen van derden en deze beoordelen;
- toetsen van aanvragen met behulp van specialistische kennis. Waar mogelijk werk je zelfstandig maar tegelijkertijd weet je wanneer het verstandig is om collegiaal te overleggen.
Je verstrekt informatie aan aanvragers en andere belanghebbenden, per telefoon, per email of in overleg. Je toetst de aanvragen aan de geldende wet- en regelgeving en neemt zelfstandig besluiten conform vooraf vastgesteld beleid. Je bereidt een beslissing voor op basis van de benodigde adviezen (van welstand, stedenbouw en andere instanties). Als vertegenwoordiger van de gemeente op dit gebied blijf je altijd communicatief correct en denk je oplossingsgericht mee met de (potentiële) belanghebbende. Ten behoeve van het besluitvormingstraject overleg je met het management van de eigen afdeling en zal je steeds meer contacten onderhouden op verschillende niveaus met vakspecialisten en juridisch adviseurs van verschillende afdelingen over de toepassing van wet- en regelgeving.
Voor deze opdracht zoeken we twee Casemanagers Omgevingswet.
Jij hebt/bent:
• tenminste HBO werk- en denkniveau;
• een relevante opleiding in een juridische of planologische richting;
• werk- of stage ervaring waarin je in aanraking bent gekomen met het verlenen van omgevingsvergunningen en het toetsen van aanvragen aan het Besluit Bouwwerken Leefomgeving (BBL);
• relevante ervaring binnen een VTH afdeling met het verlenen van vergunningen in het kader van de Omgevingswet;
• voldoende kennis van de Omgevingswet zodat je onze inwoners van een goed onderbouwd antwoord kunt voorzien;
• een start gemaakt met de opleiding ABW1 of bent bereid om deze in het komende jaar te volgen;
• mocht je al ervaring hebben met RX Mission dan beschouwen we dit als een pré.
Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
Je bent in staat om vanuit een professionele werkhouding de gevraagde kwaliteit te leveren. Klantgerichtheid is jou op het lijf geschreven. Je bent niet alleen besluitvaardig maar je weet precies wanneer je zelfstandig beslissingen kunt nemen en wanneer je even ruggenspraak moet houden. Je bent uitermate nauwkeurig en weet je zowel mondeling als schriftelijk goed uit te drukken. Je bent een zelfstarter en kunt goed prioriteiten stellen. Je werkt graag in en voor een team.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 27 januari 2025. Er wordt contact met je opgenomen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzp’ers niet toegestaan.
We zijn op zoek naar kandidaten die vast in dienst willen komen, daarom geven we de voorkeur aan kandidaten die op detacheringsbasis deze opdracht willen uitvoeren.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox