Gemeente Stichtse Vecht
max €75 per uur
Utrecht
24 uur per week
14 oktober 2024
01 februari 2025
Beschik jij over de betrokkenheid en de klantgerichtheid om onze inwoners in een uitkeringssituatie verder op weg te helpen, maar ook over de zakelijkheid en de standvastigheid om het moeilijke gesprek aan te gaan? Wil jij jouw mensenkennis én wetskennis verder in de praktijk brengen dan is dit de opdracht voor jou!
Als consulent behandel je de aanvragen voor bijzondere bijstand en minima regelingen. Je bent verantwoordelijk voor de afhandelingen van de aanvragen; je voert gesprekken met inwoners en informeert hen over de procedure en toekenningscriteria. Je verwerkt de uitkomsten van de aanvragen in het systeem Suite. Je werkt samen met je collega’s binnen het cluster inkomen en maakt deel uit van het team Dienstverlening Samenleving. Je bent alert op fraude en schakelt daarover met jouw collega’s waaronder je collega handhaver. Verder denk je actief mee met de organisatie en doe je (ook ongevraagd) verbetervoorstellen. Verder ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:
Wie ben je
Je bent sociaal vaardig, consequent, zakelijk en alert. Je bent in staat om integraal te kijken en te werken en waar nodig maatwerk toe te passen.
Je bent vriendelijk, en maakt heldere afspraken: je bent transparant naar de inwoners toe over hoe je tot een besluit komt en je houdt je aan de afspraken die je met hen maakt. Ook als een besluit negatief uitpakt voor de inwoner kan je dit duidelijk en met beleid overbrengen.
Je werkt zelfstandig, accuraat en je kunt goed prioriteiten stellen.
Je bent toegankelijk, collegiaal en in staat om je collega’s van feedback te voorzien. Bij ingewikkelde casuïstiek overleg je met anderen of het team om samen tot de beste oplossing te komen. Je bent een resultaatgerichte en flexibele professional die zich graag verder wil ontwikkelen binnen werk en inkomen.
Wat heb je in huis
Gesprekken met cliënten zijn niet altijd gemakkelijk, dus je moet stevig in je schoenen staan. Je staat achter jouw besluit en kunt dit goed beargumenteren. En je beschikt over een gezonde dosis relativeringsvermogen. Uiteraard ben je rekenvaardig en heb je cijfermatig inzicht en werk je graag met wet en regelgeving.
Je hebt minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring in het sociaal-juridische werkveld.
Je hebt inhoudelijke kennis van de Participatiewet en overige relevante wet- en regelgeving en je houdt alle wijzigingen daarvan goed bij.
Je bent accuraat en alert, je kunt prioriteiten stellen en houdt je zaken goed bij.
Je bent toegankelijk en collegiaal en je overlegt graag met anderen over wat relevant is om goede besluiten te kunnen nemen.
Je beschikt bij voorkeur over een opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening of vergelijkbaar, of je hebt deze kennis vanuit je vorige werkervaring opgedaan.
Kennis van Suite is een pre.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox