Gemeente Amsterdam

Contractmanager bedrijfsvoering

Gemeente Amsterdam

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 oktober 2024

  • 30 juni 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Als contractmanager manage je verschillende contracten. Deze komen voort uit Europese aanbestedingen. Contracten met een grote impact op de organisatie en een hoog bestuurlijk risico. Je houdt goed zicht op de belangen en gevoeligheden die spelen. Regelmatig evalueer je met opdrachtgevers en leveranciers. Zo zorg je dat we eventuele knelpunten op tijd zien en oplossen. En voor een goede relatie tussen organisatie, opdrachtgever en leverancier.

Je hebt een belangrijke rol in de ontwikkeling van het vak contractmanagement binnen de gemeente. De kennis rondom contractmanagement lag voorheen versnipperd over de organisatie. Nu werken we hard aan het opbouwen van één groot kennisnetwerk. Hierdoor maken we vak zichtbaarder binnen de directies. Denk vooral mee over; hoe we uniformer kunnen werken en welke tools we daarbij centraal gaan gebruiken.

Wat jouw werk onder meer dynamisch maakt, zijn je gesprekspartners. De ene keer is dat de afdelingsmanager of een directeur. Dan weer een leverancier. Je schakelt veel met collega’s die met het contract te maken hebben. En controleert of de contractafspraken matchen met de beleidsdoelstellingen van Amsterdam. Bijvoorbeeld als het gaat om sociale of duurzaamheidsaspecten. Hierover breng je adviezen uit in inkooptrajecten. Dit maakt jouw werk afwisselend, leerzaam én uitdagend.

In het kort

• Binnen een grote en complexe organisatie zelfstandig aan de slag met alle aspecten van contractmanagement. Met de mogelijkheid om door te groeien.

• Zorgen voor slim en efficiënt contractmanagement. Waar de Amsterdammer beter van wordt.

• Samenwerken in een groot netwerk van collega-contractmanagers met veel kennis van het vak.

• Werken in een divers en maatschappelijk betrokken team binnen het domein Bedrijfsvoering.

Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag

• Je werkt vanuit een heldere contractenkalender. Je dag start met het checken van de activiteiten op deze kalender. Vanuit dit overzicht bepaal jij je planning.

• Je start met de urgente zaken die om een snelle oplossing vragen.

• Vervolgens vraag je een rapportage van de leverancier voor de beveiliging van voetbal huldigingen op en controleer je of de ingediende facturen van leverancier voor energieadviesdiensten passen binnen de contractafspraken.

• Je overlegt met een opdrachtgever die meer maatwerkafspraken met de leverancier wil. Vervolgens zoek je uit of we het contract wettelijk gezien mogen aanpassen om deze afspraken door de leverancier te laten uitvoeren.

• ’s Middags staat het wekelijkse overleg met collega’s in je werkgroep op de planning. Fijn, want hier komen vaak nieuwe samenwerkingen en leerpunten uit.

• Tot slot bereid je een breed intern overleg voor. Dit ter voorbereiding op een lastig escalatieoverleg met de leverancier voor energie bespaarservice dat je volgende week voorzit.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.


De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Wist je dat wij jaarlijks voor € 3 miljard inkopen? Inkopen in Amsterdam is inkopen met invloed. Met het geld dat wij uitgeven dragen we bij aan de maatschappij en stellen een voorbeeld voor andere organisaties. Dat geldt ook voor het contractmanagement dat uit ons inkoopbeleid voortvloeit. Met ruim 120 contractmanagers verspreid door de hele organisatie vormen we één kennisnetwerk. Je komt te werken op de afdeling inkoop bedrijfsvoering. Hier werk je samen met 6 contractmanagers. Een fijn team met een goede sfeer. Iedereen helpt elkaar. Voor jou als nieuwe collega staat er een buddy klaar en is er een onboardingsprogramma. Zo voel je je snel thuis bij ons.
 

De Eisen

  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.( KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam
  • Eis – Opdracht onder leiding en toezicht De aangeboden kandidaat is op het moment van inschrijving voor deze opdracht en gedurende het uitvoeren van de opdracht in loondienst van de Inschrijver. Inschrijver voegt kopie bewijs (arbeidsovereenkomst en loonstrook) toe waaruit bljkt dat aangeboden kandidaat in loondienst is van Inschrijver. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat is in loondienst op moment van inschrijving. Nee, kandidaat is niet in loondienst op moment van inschrijving.(KO)
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een inkoop- en contractmanagementomgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ruime kennis van inkoop opgedaan door opleiding, training (CATS CM) en ervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat heeft een hbo werk- en denkniveau, ten minste een afgeronde hbo opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met betrekking tot contractmanagement voor facilitaire en personele diensten en producten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.

De Wensen

  • Wens - Certificaat De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een NEVI1 opleiding afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met Europees aanbesteden. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. - Meer dan 3 jaar ervaring - Meer dan 1 jaar ervaring - Minder dan 1 jaar ervaring
  • Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 oktober 2024 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox