Gemeente Amsterdam

Contractmanager senior

Gemeente Amsterdam

  • max €137 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 27 januari 2025

  • 27 juli 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

In de functie van contractmanager manager heb je een of meerdere verschillende (raam)overeenkomsten (ROK’s) of samenwerkingsovereenkomsten (SOK’s). Stuk voor stuk zijn dit contracten met grote impact op de organisatie en een hoog bestuurlijk risico. Het kan dan ook gebeuren dat ‘jouw’ contracten in de politieke en journalistieke spotlights staan. Daarom houd jij goed zicht op de belangen en gevoeligheden die spelen in de organisatie. Het betekent ook dat je regelmatig evalueert met opdrachtgevers en leveranciers. Zo zorg jij dat we eventuele knelpunten tijdig signaleren en oplossen. En altijd bewaak je daarbij de goede relatie tussen organisatie, opdrachtgever en aannemer. Ook zorg je ervoor dat de contracten door ontwikkelen, verbeteren en knelpunten bij nieuwe contracten opgelost zijn. Zo draag je bij aan de kwaliteit en leercurve van contracten.

Werkzaamheden

Je stelt een helder contractmanagement- en implementatieplan op om ervoor te zorgen dat alle aspecten binnen het contract goed worden uitgewerkt en vastgelegd. Hierbij kan het gaan om een contract binnen een categorie maar ook om een contract met grote maatschappelijke impact. Het is dus belangrijk dat je affiniteit hebt met het werk en de inhoud van het contract. Je kent de gebruikers en snapt het effect van de contracten op de uitvoering en de werkvloer. Voor deze contracten is het van belang contractmanagement uit te voeren voor de inhoudelijke en procesmatige kant binnen het contract. Om dit goed vorm te geven zijn we bezig met de doorontwikkeling van het vak contractmanagement binnen de gemeente. Waar de kennis rondom contractmanagement voorheen nogal versnipperd over de organisatie was, bouwen we nu één groot kennisnetwerk op om ons vak zichtbaarder te maken binnen de directies. We nodigen je dan ook van harte uit om mee te denken over hoe we uniformer kunnen werken en welke tools we daarbij centraal gaan gebruiken.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De directie SIS is dé partner binnen de gemeente op het gebied van inkoop en subsidies van het cluster Sociaal van de gemeente Amsterdam. Met circa 200 medewerkers werken wij hard om de zorg en sociale voorzieningen in de stad toegankelijk bereikbaar en kwalitatief hoogstaand te houden voor alle Amsterdammers. SIS stuurt daarbij op transparante samenwerking met haar partners en manieren om de ambities van het sociaal domein nog slimmer en effectiever te realiseren.. Wij hebben naast inhoudelijke expertise over de opgaven ervaring in project- en contractmanagement. Met grote ambitie voor de stad adviseren en sturen wij projecten van idee tot en met de uitvoering. Vakinhoudelijke expertise en betrouwbaarheid en een ambitie op doorontwikkeling zijn onze kracht.

In haar rol als lead buyer van de Gemeente Amsterdam zorgt SIS voor een slimme en efficiënte manier van inkoop en realisatie voor de burger van Amsterdam. Optimalisatie van de samenwerking met de markt staat daarbij hoog op de agenda. Innovatie op het gebied van inkoop en aanbesteden daarmee ook. Wij zijn de schakel met de markt (leveranciers, aanbieders) en we willen deze markt op een zo goed mogelijke manier inzetten.

Team Inkoop & contractmanagement

Je maakt onderdeel uit van een vriendelijk team met hardwerkende professionals waar een goede werksfeer heerst. Het continu leren en verbeteren van onze contracten en aanbestedingsprocedures om bijvoorbeeld innovatie of samenwerking te bevorderen en de samenwerking met onze opdrachtnemers te bevorderen rekenen wij tot ons dagelijkse speerpunten. Daarbij werken wij heel nauw samen met onze collega’s in de stad.


 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft 2-5 jaar ervaring als contractmanager. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.( KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende mbo/hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Opleidingen en/of cursussen De aangeboden kandidaat heeft relevante opleidingen en/of cursussen gedaan als het gaat om inkoop, contractvormen en methodieken contractmanagement (bijv. CATS CM gecertificeerd). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft 2-5 jaar werkervaring binnen een projectteam met een focus op grote maatschappelijke projecten, bijvoorbeeld bij een 200.000 + gemeente, waterschap, provincie of Rijk. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 132,50 ,- en maximaal € 137,50,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft inkoopervaring en ervaring met Europese aanbestedingen.  Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft 5 jaar ervaring met verschillende contract- en aanbestedingsvormen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het managen van contracten in het sociaal domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 januari 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox