Gemeente Alphen aan den Rijn

Coördinator jeugdhulp

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Alphen aan den Rijn heeft meer dan 115.000 inwoners in meerdere kernen in het Groene Hart en kent zowel (groot)stedelijke als landelijke vraagstukken. De maatschappelijke opgaven vragen om een integrale aanpak waarin vanuit visie aan strategische doelen wordt samengewerkt, beweging wordt gecreëerd en patronen worden doorbroken.

In het sociaal domein zijn we in ontwikkeling. Gemeente Alphen aan den Rijn is in 2024 gestart met een nieuwe gezinsgerichte aanpak en lokale inkoop van de jeugd- en gezinshulp om expertise dichtbij te organiseren en zo het maximale resultaat te behalen voor ondersteuning van onze jeugdigen en gezinnen.

Jeugdhulporganisatie Oog voor Thuis is per 1 januari 2024 gestart met een nieuwe werkwijze voor de jeugdhulp en pakt alle nieuwe aanvragen voor jeugdhulp op.  Vanuit Gemeente Alphen aan den Rijn als opdrachtgever wordt gefaciliteerd in zorgcontinuïteit voor jeugdigen die in 2023 al zorg kregen dan wel in afwachting waren.

De opdracht
We zoeken een tijdelijke coördinator voor beheer en herbeoordeling binnen zorgcontinuïteit tot definitieve overdracht aan Jeugdhulporganisatie Oog voor Thuis. Concreet ben je verantwoordelijk voor het volgende:

  • Dagelijkse aansturing van het team HBO (herbeoordeling)
  • Zorgen voor resultaatafspraken met opdrachtgever en scherpe planning;
  • Zorgen voor aanscherping werkprocessen en klachtafhandeling;
  • Zorgen voor informatievoorziening en periodieke rapportages;
  • Zorgen voor samenwerking met interne en externe partners;
  • Zorgen voor benodigde beoordelingskaders;
  • Bijdragen aan benodigde beleidsmatige/bestuurlijke keuzes;
  • Bijdragen aan de bundeling van alle uitvoering op het gebied van jeugdhulp binnen jeugdhulporganisatie Oog voor Thuis.

We zoeken een kandidaat die consistent kan sturen op de beoogde resultaten, het team op een aansprekende manier dagelijks aanstuurt en zorgdraagt voor de beleidsmatige, juridische en bestuurlijke inbedding. De kandidaat kent de wereld van de jeugdzorg en heeft ruime ervaring met het aansturen van uitvoerende teams in de jeugdzorg.

Competenties

  • Leidinggeven en coachen
  • Plannen en organiseren
  • Verbindend en samenwerkingsgericht
  • Daadkrachtig en resultaatgericht

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 oktober 2024, tussen 13:00 en 16:00 uur. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdhulp;
  • Aantoonbare werkervaring met het inkopen en aanbesteden van jeugdzorg.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van projecten.
  • Uiterlijk beschikbaar per 11 november 2024 voor minimaal 32 uur per week;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar in het inkopen en aanbesteden van jeugdzorg;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen de jeugdhulp;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen de gemeentelijke overheid;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
25 oktober 2024 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox