Gemeente Wijk bij Duurstede

Ervaren omgevingsjurist/juridisch planoloog

Gemeente Wijk bij Duurstede

  • max €120 per uur

  • Utrecht

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 18 oktober 2024

  • 18 februari 2025

De opdracht­omschrijving

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven 
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. 

Opdracht
Dat jij van nature een verbinder bent komt goed van pas, want je bent in deze functie de spil tussen de specialisten ruimtelijke ordening en andere collega’s binnen onze gemeente. Jij ondersteunt hen met juridisch ruimtelijk advies. De Omgevingswet is er; jij zorgt er met jouw nauwkeurige en integrale blik voor dat de nieuwe regelgeving goed wordt geïmplementeerd waar nog nodig en goed wordt toegepast waar deze al is geïmplementeerd. Dit ga je bijvoorbeeld doen:

  • Samen met een projectgroep werk je aan het opstellen van het Omgevingsplan;
  • Je bereidt besluiten van ons bestuur voor de Omgevingswet voor en zorgt dat deze op een goede manier worden genomen;
  • Je behandelt bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordigt het gemeentebestuur bij de bezwaarschriftencommissie, rechtbank en Raad van State;
  • Je adviseert het gemeentebestuur over omgevingsvergunningen en ruimtelijke ordening;
  • Je behandelt verzoeken om planschade/nadeelcompensatie;
  • Je verzorgt en begeleidt uitgebreide procedures op het gebied van afwijkingen;
  • Je treedt op als contactpersoon tussen burgers/bedrijfsleven en/of andere instanties;
  • Je initieert, organiseert en onderhoudt interne en externe overlegstructuren en netwerken;
  • Je voert overleg met belanghebbenden over buitenplanse ruimtelijke ontwikkelingen.

Competenties
Omgevingsbewust;
Politiek sensitief
Analytisch en besluitvaardig;
Punctueel;
Goed kunnen samenwerken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op WO/master-niveau;
  • Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024, voor 24 uur per week;
  • Minimaal 2 dagen per week beschikbaar op locatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur / medewerker ruimtelijke ordening binnen een gemeente.
  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 oktober 2024 in de middag, op het gemeentehuis.

De Wensen

  • Afgeronde juridische opleiding of opleiding planologie/RO op WO/master-niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur / medewerker ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in een juridisch planologische functie;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox