Als inhoudelijk coördinator ben je de verbinder tussen het management, het kernteam, beleid en de uitvoering. Je hebt een adviserende en ondersteunende rol richting de teammanager. Je bent lid van het kernteam van Team Toegang Sociaal Domein.
- Je bent, binnen de gestelde kaders, verantwoordelijk voor de coördinatie van de werkzaamheden in het team. Je speelt een cruciale rol in het optimaal inzetten van de aanwezige kwaliteiten en middelen. Je monitort hierbij de resultaten.
- Je bevordert de samenwerking binnen en buiten ons team Toegang Sociaal Domein
- Je draagt met het kernteam en de medewerkers bij aan de verdere uitwerking van ons reorganisatietraject ‘Nijambt’ en de daarbij gekozen richting van integratie en transformatie. Je onderneemt initiatieven waardoor vernieuwing en verbetering van de werkzaamheden binnen het team gerealiseerd worden.
- Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de functie van inhoudelijk coördinator.
- Dit alles doe je door in verbinding te blijven met jouw team, met collega’s van andere (sub)teams en met onze samenwerkingspartners. Daarnaast blijf je er voortdurend van doordrongen voor wie we ons werk doen: de inwoners staan centraal!
Verantwoordelijkheden:
- Monitoren van de voortgang van het werk van de medewerkers van het team en sturen op doorlooptijden en wachtlijsten.
- Bevorderen van een positieve en productieve werkomgeving door interne en externe samenwerking te stimuleren.
- In afstemming met de teammanager zorgdragen voor een effectieve afstemming met andere teams binnen de organisatie en samenwerkingspartners.
- Ondersteunen en adviseren van de teammanager op gebieden zoals kwaliteit, efficiëntie en proces- en teamontwikkeling.
- Monitoren van (project)resultaten en regelmatig coachende workload gesprekken voeren met medewerkers om prestaties te bespreken en te verbeteren.
- Organiseren en leiden van teamoverleggen.
Kandidaatomschrijving
- Je beschikt over bewezen kwaliteiten op het gebied van motiveren/meenemen in ontwikkelingen van medewerkers.
- Je beschikt over goede organisatorische kwaliteiten.
- Je hebt ervaring in het voeren van coaching gesprekken.
- Je beschikt aantoonbaar over het vermogen om zowel op teamniveau als op management- en beleidsniveau te schakelen en te adviseren.
- Je hebt kennis van en ervaring met procesverbetering en het implementeren van efficiënte werkmethoden.
- Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau.
Interviewplanning
De interviews staan gepland op woensdagmiddag 4 september.
Toelichting op rooster
Het uitgangspunt is om het merendeel van de uren op locatie te werken. Daarom is het voor ons belangrijk dat de reisafstand beperkt blijft. Daarnaast is het aantal uren (32-36 per week) bespreekbaar.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.