gemeente Wijdemeren
max €115 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
21 maart 2025
21 oktober 2027
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
De opdracht wordt uitgevoerd bij de afdeling Vastgoed & Grondzaken van de gemeente Wijdemeren. Het team Vastgoed voert diverse privaatrechtelijke taken uit gericht op het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, transformatie van maatschappelijk vastgoed, beschikbaar stellen van onderwijshuisvesting en vraagstukken op het gebied van grondzaken. Jij bent voor de gemeente de juridische adviseur op het vakgebied van gebiedsontwikkeling binnen de gemeente Wijdemeren. Het kan hierbij gaan om een onderhandeling over een grondtransactie (aankoop dan wel verkoop), het opmaken van privaatrechtelijke (anterieure) overeenkomsten of het mede voeren van een procesgang rond een juridisch dispuut. Kortom het betreft:
- Onderhandelingen met partijen (zoals inwoners, ontwikkelende partijen, bedrijven en verenigingen) over het aankopen of verkopen van vastgoed en/of grond;
- Bepalen van en adviseren over verkoopstrategieën (openbaar en transparant);
- Afspraken juridisch goed vastleggen, zorgdragen voor de bestuurlijke besluitvorming en voor de notariële afwikkeling;
- In samenspraak met de advocaat het voorbereiden en begeleiden van gerechtelijke procedures;
- Een bijdrage leveren aan het opstellen van modelovereenkomsten en werkprocessen;
- Juridische adviezen geven over het gemeentelijke vastgoedbeleid.
Competenties
- Klantgericht (je weet de wensen en behoeften van de gemeente en haar partijen te onderzoeken en hiernaar te handelen);
- Verantwoordelijkheid (je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit je handelen);
- Resultaat gericht (je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen);
- Analytisch vermogen (je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens).
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox