Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager wmo

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen
Als klantmanager WMO ben je verantwoordelijk voor de brede intake van inwoners die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving. Een belangrijk onderdeel van je werk is het voeren van de gekantelde gesprekken bij inwoners thuis. Dit betekent dat je samen met de inwoner in beeld brengt welke vragen er zijn, welk resultaat de inwoner wil bereiken en welke oplossingen mogelijk zijn. Hierbij kijk je eerst naar wat de inwoner zelf kan, wat gezinsleden kunnen en vervolgens wat het netwerk van de inwoner kan doen. Ook is er de mogelijkheid om door te verwijzen naar onze maatschappelijke partners. Als blijkt dat de oplossing hierin niet te vinden is, dan kun je kijken naar algemene of collectieve voorzieningen. 

Je hebt oog voor de persoonlijke situatie van de inwoners, je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
Daarnaast kan aan de orde komen dat je een indicatie moet stellen voor een individuele voorziening. Er wordt verwacht dat je deze voorziening monitort op kwaliteit en doelmatigheid. Tevens is er overleg met contractmanagement hierover. Verder vraag je offertes aan en beoordeel je offertes van WMO voorzieningen, stel je rapportages en beschikkingen op. Je levert daarnaast ook een bijdrage aan de optimalisering van werkprocessen en indicatiebesluiten.

De Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • De kandidaat heeft ervaring als klantmanager/consulent WMO, met aantoonbare kennis op Ambulant, minimaal 3 jaar in de laatste 5 jaar.
  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.* * Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding maatschappelijk werk/social work/sph/mwd/sjd of een vakgerichte opleiding WMO
  • De kandidaat heeft meerdere jaren ervaring als klantmanager/consulent WMO
  • De kandidaat heeft op CV aantoonbare kennis van en ervaring met werken met het systeem WIZ.
  • De gesprekken vinden plaats op dinsdag 22 oktober 15.00-17.30 uur. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst tijdens het gesprek. Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht. Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden. Je bent een teamspeler en je kunt de verbinding leggen naar andere (maatschappelijke) partners Je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 oktober 2024 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox