Rijksvastgoedbedrijf

Manager projectbeheersing

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De IPM-rol van Manager Projectbeheersing wordt stevig gepositioneerd binnen het IPM-team van projecten en binnen de organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf. De manager projectbeheersing werkt hierbij op een gelijkwaardige manier samen met de andere IPM-rolhouders en collega experts. ‘Samenwerken op basis van vertrouwen’ past bij de manager projectbeheersing, hierbij worden de zaken met een open houding en een veelzijdige blik benaderd.

 

De Manager Projectbeheersing is onderdeel van een complex en dynamisch speelveld en demarqueert en communiceert helder welke verantwoordelijkheden hij/zij heeft op basis van het IPM Kader van het Rijksvastgoedbedrijf. Hierbij stelt de manager projectbeheersing zicht onafhankelijk op. Ook worden de volgende elementen proactief bewaakt: de scope van het project, de beheers aspecten geld, tijd, risico’s, kwaliteit en informatie. De manager projectbeheersing heeft ruime kennis van en ervaring met deze werkvelden met bijbehorende methoden en systemen. Er wordt intensief samen gewerkt met experts en kaderstellers vanuit de brede organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf.

 

De manager projectbeheersing heeft als thuisbasis de sectie Projectbeheersing en vormt een hecht team met de collega Managers Projectbeheersing. Kennis en ervaringen worden uitgewisseld en er wordt actief bijgedragen aan doorontwikkeling van het vakgebied projectbeheersing.

Denk hierbij aan het inzetten van deskundigheid voor het ontwikkelen van methodieken, formats en werkprocessen voor het opstellen van voortgangsrapportages, een risicodossier, een projectbegroting of een integrale projectplanning.

 

 

Naast bovenstaand voer je ook onderstaande werkzaamheden uit, te weten

:

 

  • Het opstellen van kwartaal- en jaarvoortgangsrapportages inclusief financieel overzicht t.b.v. opdrachtgever Defensie Vastgoedmanagement;
  • Het afstemmen met de opdrachtgever Defensie Vastgoedmanagement m.b.t. Spoedeisende Vervangingen;
  • Het bieden van ondersteuning aan de Contract- en Technisch Managers in de regio’s;
  • Het i.s.m. PWA Padm. en Control actueel houden van mijlpalen, Planning bijdrage programmageld en honorarium in Oracle;
  • Sturen op de realisatie van de programma’s, dit verwerken in de Obeya van de Sectie Programma’s en Projecten Bebouwd Gebied en, indien nodig, in dit overleg de Programmamanager waarnemen;
  • Verwacht wordt aanwezig te zijn bij bijeenkomsten/overleggen Sectie Programma’s en Projecten Bebouwd Gebied.

 

Meest essentiële competenties

De aangeboden kandidaat bezit de competenties:

  • Doorzettingsvermogen;
  • Helikopterview;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Samenwerken;
  • Schriftelijk en mondeling communiceren
  • Initiatief;
  • Klantgerichtheid;
  • Nauwkeurigheid.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis03: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.
  • Eis01: De aangeboden kandidaat heeft minimaal hbo-werk- en denkniveau en beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van financiën, economie, bedrijfskunde, civiele techniek en/of bouwkunde. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis02: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als manager projectbeheersing waarin hij/zij meerdere (meer dan 1) *multidisciplinaire projecten met een financiële grootte van 20 M€ of groter heeft uitgevoerd. Vanuit deze projecten is door de kandidaat ervaring opgedaan in de rol van Manager Projectbeheersing binnen een IPM model. *Multidisciplinair: Betreft projecten die meerdere disciplines (Elektra, Werktuigbouwkunde, beveiliging, bouwkindig) raken en integraliteit hebben binnen het project. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis05: Benoem duidelijk in het CV bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4. De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op een los document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden. Toelichting: De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Toelichting eisen: De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Toelichting wensen: De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.
  • Eis06: De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • Eis08: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

De Wensen

  • Wens01: De mate van ervaring als Manager Projectbeheersing Aspecten:  Ervaring in de IPM-rol MPB binnen een IPM team  Ervaring met grote en multidisciplinaire* (meerdere disciplines) projecten in de utiliteitsbouw en/of buitenruimte.  De mate van ervaring met geïntegreerde contracten (DBFMO en/of UAV-GC)  Kennis van en ervaring met plannen, structureren en organiseren van een projectbeheersingsorganisatie * Multidisciplinair - Betreft projecten die meerdere disciplines (Elektra, Werktuigbouwkunde, beveiliging, bouwkundige) raken en integraliteit hebben binnen het project.
  • Wens02: De mate van ervaring met het aansturen en uitvoeren van taken binnen de werkvelden van een manager projectbeheersing en het zelf uitvoeren van taken. Aspecten:  Kennis van projectsturing methodes en systemen  Ervaring met het zelf uitvoeren: opstellen van een risicoanalyse en dossier, een planning in MS Project en/of het maken van een financiële analyse vanuit financiële systemen zoals Oracle.  De mate van ervaring met het in beheer hebben en sturen op verschillende dossiers tegelijkertijd zoals Geld, Risico’s en Planning
  • Wens03: De mate van ervaring met het realiseren van projectbeheersing waarbij de kaders niet altijd van tevoren helder afgebakend zijn. Aspecten:  De mate van ervaring met het motiveren van standpunten  De mate van ervaring met het bereiken van consensus binnen de organisatie  De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen de organisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox