gemeente Purmerend

Manager projectbeheersing (ipm)

gemeente Purmerend

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Purmerend zit midden in een schaalvergroting van de woningbouw én gaat op grote schaal riolering vervangen en openbare ruimte opnieuw inrichten. Daarnaast wordt er op sommige locaties ingezet op het aardgasvrij maken van de bestaande panden. Een van de projecten die wij integraal gaan uitvoeren is het project Overwhere-Noord. We gaan hier in de gehele woonwijk het riool, de openbare verlichting vervangen en het maaiveld opnieuw inrichten. Mogelijk gaat Stadsverwarming Purmerend (SVP) ook nog inzetten op het aardgasvrij maken van de woonwijk (hier is nog geen besluit over genomen, eerste gesprekken lopen nog). Verder zijn we in de voorbereidingsfase van het vervangen van de bestaande milieustraat en gemeentewerf in de Koog, voor een nieuw complex in de Baanstee-Noord. Op deze locatie wordt de nieuwe milieustraat en gemeentewerf gerealiseerd. De gemeentewerf is tevens de uitval locatie voor de buitendiensten van onze gemeente.

Voor deze twee projecten (en mogelijk nog meer projecten) zoeken wij een manager projectbeheersing. Het project Overwhere-Noord is opgezet volgens het IPM-model, waarin jij onderdeel van zult worden. Het projectteam van de milieustraat heeft een overall projectmanager waar je mee gaat samenwerken. Daarnaast zit er een technisch team op voor de buitenruimte en een projectleider die vanuit Vastgoed, ICT en facilitair de verbindingen legt.  

Wij zoeken een enthousiaste inspirerende manager projectbeheerser (IPM) die de projectmanagers en de teams ondersteund en die meedenkt in de verdere ontwikkeling van de rol binnen de afdeling.

Werkzaamheden en taken:
- Is de spin in het web en verbindende factor tussen de verschillende IPM-rollen;
- Adviseert en signaleert richting de projectmanager;
- Is verantwoordelijk voor de voor de planning, de financiën, de kwaliteit en het documentenbeheer;
- Communiceert naar en informeert Control (financiën over de inhoud van het project);
- Is verantwoordelijk voor de volgende werkprocessen;
- Bewaken baseline en scopemanagement: o.a. registreren, beoordelen en toetsen van verzoeken tot wijzigingen en brengt de gevolgen daarvan in beeld op het gebied van tijd, geld, risico’s, communicatie, informatie, kwaliteit en gemeentebeleid van het project;
- Financieel beheer: o.a. het beoordelen van de prognose van de raming/eindstand van het project (verplichtingen, bouwkosten, declaraties);
- Planning beheer;
- Documentbeheer;
- Risicobeheer;
- Kan bij afwezigheid optreden als vervanger van de projectmanager.

Competenties
- Omgevingsbewust en organisatie sensitief;
- Integer;
- Sterk in communicatie;
- Resultaatgericht;
- Adviesvaardigheid en overtuigingskracht;
- Netwerkvaardigheid.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 4 november van 13.00 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als manager Projectbeheersing binnen minimaal twee overheidsinstellingen;

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de rol van manager projectbeheersing binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaringen in de afgelopen 4 jaar met integrale technische projecten, benoem hiervan een voorbeeld in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring in een IPM team, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een +80.000 inwoners gemeente, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 oktober 2024 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox