Gemeente Amsterdam

Medewerker vergunningen apv

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Medewerker vergunningen apv

Opdrachtomschrijving
In deze tijdelijke functie van Medewerker Vergunningen Gebruik/APV (Medior) coördineer je voornamelijk de behandeling van vergunningsaanvragen voor horeca en terras (exploitatievergunningen en Alcoholwetvergunningen). Je toetst de aanvragen aan relevante wet- en regelgeving en beleid, en je coördineert de interne en externe afstemming en advisering. Hierbij zal je steeds samenwerken met andere betrokken afdelingen en adviseurs. Daarnaast ben je beschikbaar voor inhoudelijke vragen van collega’s en toets je collegiaal elkaars werk. Ook heb je een belangrijke functie in het informeren van ondernemers of andere belanghebbenden over mogelijkheden, onmogelijkheden en wettelijke vereisten die gelden voor een positieve beoordeling op een aanvraag.


Werkzaamheden

Dit doe je op een gemiddelde werkdag

• Je behandelt aanvragen en stuurt op een tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling van jouw dossiers;

• Jij staat aan het roer bij vergunningsaanvragen voor horeca (van regulier tot zeer complex);

• Je bent zowel voor, tijdens als na de behandeling van de vergunning als dossierhouder aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving, het Juridisch Bureau (bezwaar en beroep) en andere interne afdelingen en externe partners;

• Je beantwoordt vragen van ondernemers en burgers met een glimlach;

• Je helpt je collega’s waar nodig en geeft feedback op elkaars werk.



Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.


De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Ja gaat aan de slag bij team Vergunningen binnen de afdeling VTH (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) in stadsdeel Zuidoost. Onze afdeling werkt tevens voor stadsgebied Weesp en dat zorgt voor ontzettend leuke afwisseling. Het subteam Gebruik valt onder team Vergunningen, waar ook het subteam Bouw onder valt. Subteam Gebruik is onder meer verantwoordelijk voor de horeca- en evenementenvergunningen, maar ook andere vergunningen op basis van Amsterdamse verordeningen worden daar behandeld. Je gaat je voornamelijk richten op het wegwerken in de opgelopen achterstanden in onze horecadossiers.

Plezier en werkgeluk staan bij ons voorop, maar hard werken en elkaar daarin ondersteunen is net zo belangrijk. Politieke wensen of oplopende spanningen vereisen focus en een flexibele instelling; jij voert regie op je eigen dossiers. Op onze afdeling staan collega’s voor je klaar en eten we graag samen een broodje. We werken hybride, wat bij een fulltime dienstverband betekent dat je twee dagen op kantoor werkt en de rest thuis of elders. Je hebt begrip voor diversiteit in mens en cultuur en ziet daarin mogelijkheden tot samenwerking.

Het betreft een tijdelijke functie voor op de korte termijn. Door seizoenspieken en uitval is een achterstand ontstaan in de horecadossiers. Deze tijdelijke opdracht zal voornamelijk bestaan uit het wegwerken van deze achterstanden voor zover mogelijk. Gesprekken vinden snel plaats en van de kandidaat wordt verwacht om snel aan de slag te kunnen.



De Eisen

  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een juridische en politieke context Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het behandelen van horecavergunningen Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen het VTH-domein Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Kennis De aangeboden kandidaatheeft kennis van het Amsterdamse horecabeleid Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox