Gemeente Rijswijk

Medior medewerker heffen

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving


Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners bedraagt in 2025: 60.750 inwoners. De groei gaat na 2025 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht
Het invullen van de vacante functie medewerker Heffen binnen een belastingteam van 7 collega’s. (minimaal medior niveau) die meteen inzetbaar is en van aanpakken weet.  Je bent goed bekend met gemeentelijke heffingen en de operationele werkzaamheden die daar in voorkomen.

Ook samenwerken en communicatie is van belang omdat medewerkers BAG, WOZ en afhandeling bezwaar- en beroepschriften in andere teams zitten. Rijswijk beschikt over een flexkantoor waarin enkele dagen thuis gewerkt kan worden omdat Office365 in combinatie met TEAMS en Sharepoint het werkplatform is.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Goede communicatieve eigenschappen;
  • Resultaat- en mensgericht;
  • Pro-aktieve werkhouding: je hebt een mentaliteit van aanpakken;
  • Je bent sensitief in de contacten met bestuur en burgers.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg maar voorkeur maandag en woensdag op kantoor

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau;
  • Uiterlijk per 1 april 2025 beschikbaar voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van heffen bij een gemeente of een Belasting samenwerkingsverband;
  • Je bent beschikbaar op maandag 24 maart 2025 voor een eventueel gesprek

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke heffing en invorderingen, duidelijk naar voren komend van uit het cv;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Key2Belastingen, benoem waar deze is opgedaan;
  • Minimaal een afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau in administratieve richting.
  • Aantoonbare werkervaring met kwijtscheldingsverzoeken binnen een gemeente, benoem waar deze is opgedaan;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 maart 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox