Het Kadaster

Migratie infrastructuur project kadaster it

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Algemeen
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen. 


Omschrijving project 
Je komt terecht op de afdeling IT4ALL wat bestaat uit meerdere teams. 

Het Kadaster is zich aan het voorbereiden op een transitie tussen IT-leveranciers. In 2025 starten wij in de nieuwe situatie. De aanbesteding om voor de diverse kavels nieuwe leveranciers te selecteren is reeds gereed, het implementatie traject is gestart. Dit omvangrijke project is ‘KITA’ gedoopt. Dit staat voor Kadaster IT Aanbestedingen.

Om onze IT-diensten voor te bereiden op een overstap naar platforms van nieuwe leveranciers, is een migratie project gestart. Het doel hiervan is om alle Kadaster IT-diensten van de huidige private cloud te migreren naar alternatieve platforms (public cloud, hybrid cloud), die een beter uitgangspunt vormen voor een eenvoudige transitie naar de nieuwe leveranciers.

Na de transitie moet geborgd worden dat dit voor de verschillende diensten succesvol is verlopen, aan de hand van acceptatiecriteria. Hiervoor moet worden getest of de data compleet is overgezet en de diensten correct werken en presteren. Dit geldt ook voor de kavel waarin het om de werkplek gaat bijvoorbeeld.

Opdrachtomschrijving
Als project netwerk engineer ga je het Kadaster naar de toekomstige infrastructuur te migreren. Je bent nauw betrokken bij de uitvoering van de migratie. Je doel is om voor alle applicaties en diensten vóór het einde van 2025 de transitie succesvol te hebben afgerond.

Je bent een ervaren Netwerk engineer die de aanpak en de uitvoering van de migratie kan coördineren. Je bent dan ook goed in staat de taal van DevOps teams te spreken en een brug te slaan met de leveranciers.

 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Netwerkbeveiling zoneringsmodel
  • DNS, DHCP en IPAM;
  • Routing protocols (BGP, OSPF);
  • Software-defined networking;
  • Next-Gen Firewalls;
  • Loadbalancers (A10 en F5);
  • Cloud based proxy services;
  • Wifi netwerken ;
  • VOIP protocollen;
  • E-mail security (DKIM, DMARC, DANE etc);
  • Netwerk analyze tools (WireShark);
  • ServicePortal
  • Agile werken (in Planner)
  • ServiceNow
  • Layer7 gateways

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn

  • Maken van plan per applicatie voor de Future mode of operations
  • Inrichten NetwerkHub op specifieke onderdelen
  • Sturen leverancier voor het leveren van bepaalde netwerkspecifieke oplossingen

De op te leveren resultaten zijn

  • Solution per applicatie
  • Bijgewerkte netwerk architectuur plaat
  • Migratiestrategie voor GAA, IAM en PAM diensten
  • Ingericht GAIA Hub netwerk

 


De kandidaat is beschikbaar vanaf 18 november 2024 tot en met 17 juni 2025 voor minimaal 36-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring met een vergelijkbare opdracht.
  • Diepgaande kennis van beveiligingsprincipes, -standaarden en -technologieën, in de publieke sector.
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
  • Ervaring met beveiligingsbeoordelingen en -risicoanalyses.
  • Bekendheid met compliance-normen zoals ISO 27001, GDPR, AVG en andere relevante voorschriften.
  • Certificeringen zoals CISSP, CISM, of CISA zijn een pluspunt.
  • De kandidaat is beschikbaar vanaf 18 november 2024 tot en met 17 juni 2025 voor minimaal 36-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
  • Bachelor- of masterdiploma in computerwetenschappen, informatica, of een gerelateerd vakgebied.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Sterke communicatie- en samenwerkingsvaardigheden; • Probleemoplossend vermogen en het vermogen om onder druk te werken; • Proactief en initiatiefrijk; • Analytisch vermogen.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren opdracht gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de eisen van de opdracht hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 november 2024 om 22:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox