Gemeente Meppel

Programmamanager dienstverlening

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

 

Opdrachtomschrijving met resultaatverplichting: programmamanager Dienstverlening

  • Verantwoording afleggen aan opdrachtgever Teammanager Dienstverlening;
  • Managen programma dienstverlening, in samenhang met de andere programma’s in de organisatie (Koers en organisatieontwikkeling);
  • Prioriteren en uitrollen projecten uit het uitvoeringsplan Dienstverlening, inclusief rapportages en verantwoording;
  • Verantwoordelijk voor het realiseren van de uitvoeringsplannen van de visie op dienstverlening, inclusief planning realiseren;
  • Coachen en begeleiden projectleiders bij hun projecten uit het Programma;
  • Verantwoorden P&C tbv bestuur en raad m.b.t. budgetten programma.

Competenties
- No nonsense aanpak;
- Heldere en open wijze van communiceren;
- Goede adviesvaardigheden;
- Draagvlak kunnen creëren;
- Mensgericht én zakelijk;
- Politieke sensitiviteit.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als programmamanager Dienstverlening bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het onwikkelen en implementeren van procesgericht werken;
  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 oktober 2024.

De Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van Bestuurskunde of Organisatiewetenschappen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het coachen van medewerkers met het implementeren van een nieuwe werkwijze binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verantwoorden P&C op bestuurlijk niveau;
  • Aantoonbaar afgerond opleiding 'Lean Black Belt';
  • Aantoonbaar afgerond opleiding 'Projectmanagement'.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 oktober 2024 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox