Gemeente Pijnacker Nootdorp

Projectleider facilitair management

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit de teams Personeel & Organisatie (P&O), Inkoop en Juridische zaken (CIJ), Financiën, Automatisering, KCC en Facilitair. De afdeling zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van de gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van bovenstaande deelgebieden. De vacature valt onder het team Facilitair (B&F).

Opdracht
- Startnotitie om visie te ontwikkelen (richting en aanpak, kaders en middelen) voor raad opstellen.
- Werksessies organiseren en begeleiden om te komen tot visieontwikkeling, agenderen van de opgave;
- Visie ontwikkelen/opstellen met uitgangspunten huisvesting middellange en lange termijn. Belangrijke uitgangspunten zijn: werken met toekomstbestendige scenario’s in relatie met organisatieontwikkeling. Hiervoor is het nodig om een business case op te stellen voor het gewenste scenario;
- Regie op acties om actuele huisvestingsknelpunten op te lossen; korte termijn (klimaat-beheersing, geluid, veiligheid)
- Functionele aansturing van het team (afdelingshoofd BDV is eindverantwoordelijk als leidinggevende).

Competenties

  • Vertrouwd met politieke en bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling;
  • Overtuigingskracht, weerstand managen, helikopterview, analytisch vermogen en verbinder.
  • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 8 juli 2024 van 09.30 uur tot 11.45 uur. (drie gesprekken ieder half uur met kwartier uitloop) De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Gezien de aard van de werkzaamheden/opdracht werk je in ieder geval 2 dagen op kantoor.
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider/ adviseur op het gebied van facilitair management m.n. huisvestingsvraagstuk (bouwkundige- en technische kennis) voor een organisatie, licht toe waar dit is opgedaan;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met visieontwikkelingen op facilitair gebied
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider op het gebied van facilitair management/huisvestingsvraagstuk gehele organisatie bij een gemeentelijke instelling
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van facilitairmanagement
  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon/ werkverkeer

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox