Gemeente Pijnacker Nootdorp
geen max tarief
Zuid-Holland
12 uur per week
26 augustus 2024
26 februari 2025
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Afdeling
De afdeling Interne Dienstverlening (IDV) staat grotendeels in het teken van interne bedrijfsondersteuning. Het taakveld Automatisering maakt onderdeel uit van het team Beheer & Ondersteuning.
Het taakveld Automatisering houdt zich bezig met het beheren van de ICT omgeving en is onderverdeeld in een eerste lijn (full skilled helpdesk) en tweede lijn. Het taakveld Automatisering bestaat uit vijf man. Hiervan bemannen twee medewerkers de helpdesk. De anderen zijn belast met systeem- en netwerkbeheer en technisch applicatiebeheer. De gemeente werkt op basis van een Citrix virtual desktop vanuit een dominant on-premisse infrastructuur. Ten aanzien van zowel de werkplek als het datacenter ontwikkelen we richting een hybride cloudarchitectuur. De nieuwe werkplek bestaat naast de Citrix thin client werkplek ook uit mobiele Windows11 devices en Ofice365 toepassingen. De organisatie gebruikt toenemend SaaS-oplossingen. De naderende vervanging van de infrastructuur zal een mix vormen van een public en een private IaaS/PaaS.
Opdracht
- Het realiseren van de onderstaande projecten in afstemming met het Architectuurteam;
- Het realiseren van de onderstaande projecten in afstemming met onze eerste- en tweedelijns medewerkers, de eventuele externe ICT-specialisten en het project ‘Aanbesteding Datacenterconcept';
- Je zult je als technisch projectleider richten op de volgende (deel)projecten:
- Oracle Implementatie bij eventuele nieuwe leverancier (uitbesteed bij leverancier);
- Implementatie Zero Trust;
- Aanbesteding/vervanging hardware (Servers) en data lijnen;
- Centric aanbesteding/Upgrade Centric 2022/Start Citrix uitfasering;
- ICT projectleider ICT gedeelte van fysieke beveiliging (Sloten en dergelijke);
- Start met migratie van Fileshare’s naar Sharepoint.
Competenties
- Representatieve uitstraling;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Flexibel in houding en in werktijden;
- Omgevingsbewust;
- Servicegericht, dienstverlenende instelling;
- Teamspeler;
- Samenwerkingsgericht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox