Gemeente Amsterdam
max €85 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
06 maart 2023
05 maart 2024
Functieomschrijving
Bij Afval & Grondstoffen zijn wij op zoek naar een projectmedewerker planning die ons kan helpen bij de implementatie van ORTEC OWS als nieuwe planningstool in combinatie met de invoering van een roosterregeling.
Onze organisatie is in transitie. Processen, taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden in de driehoek van de uitvoering, samen met de afdelingen Inzameling en Assets, worden momenteel uitgewerkt en geïmplementeerd. Ook wordt er hard gewerkt aan een andere vorm van inzameling, de basis op orde krijgen en informatie gestuurd werken. Een onderdeel van deze transitie is de overgang naar het nieuwe plansysteem ORTEC OWS en de intentie tot het invoeren van een roosterregeling. Dit vergt veel interne communicatie, overleg, afstemming en flexibiliteit van het team Planning.
Je speelt een sleutelrol in de optimalisering van het dagelijkse planproces. Je werkt samen met enkele andere planners die zoveel mogelijk zijn vrij geroosterd om deel te nemen aan dit project. Jullie vormen een hecht team met als doel het nieuwe planningspakket ORTEC OWS en de roosterregeling uiterlijk 1-04-2023 operationeel te hebben. Jij ondersteunt je collega's operationeel bij de implementatie en bent tevens adviseur in dit traject.
Werkzaamheden
- Testen van functionaliteiten;
- Diensten, roosters en taken aanmaken en inkloppen;
- Advies invulling planning onderdelen in ORTEC OWS;
- Collega's trainen in gebruik ORTEC OWS;
- Jaarroosters controleren;
- Nivellering in bezetting en diensten realiseren;
- Procedures bedenken, afstemmen en schrijven;
- Rapportage advies.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
De directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing.
De directie Afval en Grondstoffen kent vier afdelingen met in totaal zo'n 650 medewerkers. De afdeling Inzameling is met 350 chauffeurs de grootste. Daarnaast zijn er de afdelingen Bedrijfsbureau, Assets inzamelvoorzieningen en Strategie en Projecten. De afdeling Bedrijfsbureau , waar de planning onder valt, speelt een centrale rol in het ontwikkelen, realiseren en beheren van de centrale kaders binnen de directie Afval & Grondstoffen voor het vastleggen van data, het genereren van informatie en bij de 'bedrijfscontrol'.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox