Gemeente Alphen aan den Rijn

Senior medewerker omgevingsloket

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Binnen het fysieke domein heeft team Vergunningen, Veiligheid en Inspectie een belangrijke rol bij onder meer de omgevingsvergunningen.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Het Omgevingsloket Alphen aan den Rijn (OLA)
Je komt te werken in het team Omgevingsloket Alphen aan den Rijn (OLA). Ons team organiseert de toegang en een soepel proces voor initiatiefnemers, belanghebbenden en de organisatie binnen de scope van de Omgevingswet. Het Omgevingsloket is als project gestart in oktober 2023 en is een groeimodel. Het team bestaat uit twee medewerkers Omgevingsloket, aangevuld met (de expertise van) planjuristen en plantoeters/vergunningverleners vanuit team vergunningen, veiligheid en inspectie. Met jouw komst komt er nog meer stabiliteit in ons team. Wij zijn klantgericht, proactief en zoeken graag de samenwerking met elkaar en de rest van de organisatie op.

Opdracht
Als Senior Medewerker Omgevingsloket heb jij een belangrijke rol in de uitvoering én verbetering van onze dienstverlening op het gebied van de Omgevingswet. Wekelijks krijgen wij +- 90 aanvragen binnen, voornamelijk per mail. Deze variëren van aanvragen voor verbouwingen en verduurzaming van woningen tot vragen over de openbare orde en veiligheid. De ene (aan)vraag is complexer dan de andere. Iedere dag starten wij met een kick-off, waarbij we de (aan)vragen verdelen op basis van inhoud en expertise.

Jij bent verantwoordelijk voor het beantwoorden van de complexere aanvragen. Je doet waar nodig onderzoek naar de betreffende wet- en regelgeving en hebt een heel kort lijntje naar de experts op het onderwerp. Je leest goed, interpreteert, vraagt goed door, denkt logisch na en legt de (soms complexe) puzzel.

Je speelt een belangrijke rol in de doorontwikkeling van ons team OLA. Ons team is relatief nieuw, dus er liggen tal van kansen om op te pakken. Denk hierbij aan de bouwen c.q. verstevigen van de koppeling met de teams binnen het Fysiek Domein voor onder meer het initiatiefberaad en de Omgevingstafel. Ook de informatievoorziening naar buiten toe, om ervoor te zorgen dat de initiatiefnemers goed geïnformeerd worden is een onderdeel. Ontwikkel bijvoorbeeld een pagina met veel-gestelde vragen, of verwijs naar informatie elders. Ga aan de slag met het opstellen van standaard antwoordteksten voor de vragen die wij regelmatiger krijgen. Heb jij andere ideeën die onze dienstverlening verbeteren? Top! Stel ze voor, spar met je collega’s en implementeer ze.

Wie ben jij?  

  • Je hebt een relevante HBO-opleiding, aangevuld met de opleiding ABW 1 en 2;
  • Je hebt lef en weet met je oplossingsgerichte aanpak maximaal resultaat te behalen;
  • Je bent dienstverlenend en je vindt het leuk om voor- en met klanten te werken;
  • Integriteit staat bij jou hoog in het vaandel;
  • Je bent een sparringpartner voor je directe collega’s;
  • Je bent communicatief sterk, je hebt overtuigingskracht; en
  • Je hebt vakinhoudelijke kennis en kennis van relevante wet- en regelgeving.

Competenties

  • Omgevingsbewust, verbinden, integraal (samen)werken, Verantwoordelijkheid.
  • Verantwoordelijkheid: komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit het eigen handelen.
  • Oordeelsvorming: weegt gegevens en mogelijke handelswijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordelingen te komen.
  • Analytisch vermogen: signaleert problemen, herkent belangrijke informatie, legt verbanden tussen gegevens, spoort mogelijke oorzaken van problemen op, zoekt ter zake doende gegevens.
  • Klantgerichtheid: weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doestellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.
  • Kwaliteitsgerichtheid: is zich ervan bewust dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau, streeft naar continue kwaliteitsverbetering.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (is hybride werken mogelijk: in de eerste 3 maanden niet en daarna in overleg.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener (bouwplantoetser) binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met initiatiefberaad en omgevingstafel.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting bouwkunde;
  • Behaalde diploma ABW 1;
  • Behaalde diploma ABW 2;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener binnen een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox