Gemeente Twenterand

Specialist Wmo voorzieningen en hulpmiddelen

Gemeente Twenterand

De opdracht­omschrijving

Specialist Wmo voorzieningen en hulpmiddelen
28-32 uur per week

Wat ga je doen?
Als consulent bezoek je onze inwoners en voer je met hen een keukentafelgesprek over diens zorgbehoeften. Je leert de inwoner kennen vanuit een breed perspectief (alle levensgebieden) en probeert zo goed mogelijk met hem of haar samen een oplossing te vinden die recht doet aan zijn of haar hulpbehoeften. Dit in relatie tot zijn of haar eigen verantwoordelijkheid. Je behandelt WMO meldingen/aanvragen m.b.t. voorzieningen (rollend vervoer, woningaanpassingen, trapliften etc). Ook pak je af en toe HO meldingen op. Je adviseert over beslissingen aan de hand van wet- en regelgeving en jurisprudentie waarbij je ook het eigen netwerk, de eigen kracht en het gemeentelijk beleid in beschouwing neemt. Vervolgens stel je rapportages en beschikkingen op. Je kunt goed omgaan met weerstand, weet mensen te overtuigen en bent klantgericht maar houdt altijd het doel voor ogen. Je vindt het leuk om outreachend te werken en creatief om te gaan met uiteenlopende situaties.
In het uiterste geval, wanneer eigen kracht en voorliggende voorzieningen niet toereikend zijn, regel je professionele ondersteuning waarvoor een indicatie nodig is. In deze gevallen geef je een beschikking af (doel- en rechtmatig) die je zo nodig evalueert met de inwoner en aanbieder.

De Eisen

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal zowel woord als geschrift
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde Hbo-opleiding in één van de sociale studies
  • Kandidaat heeft kennis van relevante wetgeving met accent op de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Wet langdurige zorg
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als WMO consulent op het gebied van hulpmiddelen (trapliften, woningaanpassingen, rolstoelen, woningaanpassingen) bij een gemeente, in de afgelopen 5 jaar
  • De gesprekken vinden plaats op woensdag 21 september tussen 10.00 en 12.00 uur. Zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties. Dit kan worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. • beschikt over coachende en communicatieve vaardigheden waardoor je in staat bent inwoners te activeren en te regisseren; • is in staat om ook moeilijke en complexe situaties vanuit een breed perspectief te benaderen en diverse oplossingsrichtingen aan te geven; is in staat om goed samen te werken met ketenpartners uit het voorliggend maatschappelijke veld en andere gespecialiseerde hulpverlening; • is zelfstandig, resultaatgericht, doortastend, een teamspeler, communicatief vaardig, analytisch sterk en heeft een proactieve werkhouding; • is in staat om problemen te signaleren en op te lossen; • werken onder een hoge werkdruk is voor jou geen probleem en je bent in staat gemakkelijk en flexibel om te gaan met nieuwe en onvoorziene ontwikkelingen; je werkt en denkt in resultaten in een sociale, dynamische, complexe en innovatieve omgeving. • stelt prioriteiten en ontplooit initiatieven; • is goed in staat het eigen werk te plannen (mbt zowel administratie als keukentafelgesprekken); • is administratief sterk in verslaglegging, bijhouden van het cliëntsysteem en het opstellen van beschikkingen; • Kunnen spreken en verstaan van de Twentse taal is een pré.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox