Gemeente Rotterdam

Werkvoorbereider Niet-woningen

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van het toekennen van de WOZ-waarde van de bedrijfs- en maatschappelijk gebonden vastgoedobjecten van onze unieke stad. Als werkvoorbereider niet-woningen maak je de meest indrukwekkende projecten van dichtbij mee. Dankzij jouw inzet lukt het ons als gemeente om te voldoen aan de wettelijke regels.

Jouw functie

Als werkvoorbereider niet-woningen kom je te werken in het team Niet-woningen. Dit team geeft vorm aan het taxatie- en fiscale beleid van de gemeente en zorgt voor de uitvoering. Op jaarbasis worden ruim 30.000 niet-woningen zoals winkels, kantoren, bedrijven, maar ook incourante objecten zoals scholen, ziekenhuizen en industriële (haven gebonden) objecten getaxeerd.

Wij completeren de WOZ-administratie en waarderen het vastgoed in Rotterdam binnen de wettelijke kaders en op basis van feitelijke informatie. Dit doen wij, in samenwerking met de ondernemers, op een open manier. Wij communiceren duidelijk en persoonlijk. Wij zorgen voor een evenredige belastingverdeling. Wij zijn deskundig en trots op ons werk en doen dit met plezier. Transparante waardering van de stad zorgt voor waardering door Rotterdam.

Primair is de functie van werkvoorbereider niet-woningen, het beheren van gegevens inzake WOZ-objecten, hun eigenaren en gebruikers. Kadastrale verwerkingen, afbakenen objecten en muteren van gegevens in gemeentelijke systemen. Voor het beheren van de gegevens wordt informatie afgenomen van basisregistraties zoals de BAG, NHR (KvK), BRP (GBA) en BRK (kadaster), ten behoeve van een juiste en volledige aanslagoplegging. De WOZ-objecten worden verwerkt in het systeem GOUW. De nadruk in deze functie ligt op de afbakening van niet-woningen.

Belangrijkste taken:

Onderzoek en verwerking van object mutaties;

Onderzoek en verwerking van subject mutaties;

Verwerken van ingewikkelde kadastrale verwerkingen;

Afhandelen van afbakeningsbezwaren;

Ondersteunen van de taxateurs.

Jouw profiel

Je hebt affiniteit met administratieve processen en procedures. Omdat we moeten voldoen aan wettelijke regels, is het van belang dat je een resultaat- en kwaliteitsgerichte instelling hebt. Je bent proactief, flexibel en werk je graag samen met anderen waaronder taxateurs.

Je krijgt te maken met werk vanuit verschillende hoeken en met grote dossiers. Om met de hoeveelheid werk om te kunnen gaan, stel jij prioriteiten en presteer je onder druk. Daarnaast is er sprake van hoge pieken in het werk, maar door jouw stressbestendigheid weet jij het werk naar behoren af te ronden. Vanzelfsprekend ben je integer, transparant en betrouwbaar.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding.
  • Minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van de werkvoorbereiding niet-woningen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met WOZ-administratie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met afbakeningen niet-woningen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Kennis van Belastingen, BAG en BRK.

De Wensen

  • Systeemkennis van GouwBelastingen en TIOX, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Kennis van en ervaring met Acces en Excel.
  • In het bezit van een WOZ-diploma.
  • Kennis van en ervaring met Gisweb.
  • Kennis van en ervaring met NEN2580 en de ITZA-methodiek.
  • Een afgeronde hbo-bachelor opleiding.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 januari 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox