Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Beleidsadviseur wonen

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

De opdracht­omschrijving

Als beleidsadviseur werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente

Wat verwachten we van je?

Concrete taakvelden waarin je verantwoordelijkheid draagt en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:

  • Je adviseert op plannen en projecten vanuit wonen
  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering vanuit wonen aan de intake -en omgevingstafel. Hier worden ruimtelijk initiatieven integraal besproken
  • Je doet onderzoek en andere ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van beleidsontwikkeling
  • Je geeft adviserende input bij beleidsontwikkeling
  • Je bent secretaris van het overleg met woningcorporaties en huurdersorganisaties
  • Je houdt contact met verschillende organisaties, in- en extern, zoals de dorpsteams
  • Je houdt een monitor bij in het kader van woningbouwprogrammering
  • Je beantwoordt vragen van burgers over woongerelateerde onderwerpen

Wat breng je mee?

  • Verbindend en positief
  • Ondernemend en doortastend
  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid
  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Communicatief vaardig
  • Werkt en denkt integraal;
  • Proactief en omgevingsbewust

Onze kernwaarden zijn; omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerken en zelfreflectie

De Eisen

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.

De Wensen

  • Heeft 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar
  • Ervaring met ondersteunen en adviseren tbv beleidsontwikkeling
  • Beschikt over relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen
  • De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente. Dit kan getoetst worden in een gesprek met de opdrachtgever: - Verbindend en positief - Ondernemend en doortastend - Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines - Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid - Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen; - Communicatief vaardig - Werkt en denkt integraal; - Proactief en omgevingsbewust
  • Ervaring als adviseur wonen
  • Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten.
  • Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving
  • Is per 7 april het gevraagde aantal uren (24) flexibel inzetbaar over de werkweek
  • De gesprekken vinden plaats op maandag 31 maart tussen 13.00 en 15.00. Hier graag rekening mee houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 maart 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox