Nationale Politie
max €85 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
01 juli 2025
31 december 2025
De aangescherpte DRIO-strategie 2025-2027 is vastgesteld. De visie, de missie en de belofte zijn opnieuw verwoord. Het resultaat is een organisatie die echt impact maakt op de veiligheidsaanpak. Nu moeten we die strategische kaders vertalen naar de praktijk. Daarvoor hebben we eerst een consistente identiteit te ontwikkelen van waaruit we ons verhaal gaan vertellen, Om zo echt de emotionele relatie tussen de organisatie, medewerkers, partners en afnemers te creëren.
Het gaat daarbij over het slim aangaan van relaties met onze medewerkers en onze externe doelgroepen.
Daarvoor is een communicatiestrategie opgezet met zowel een extern als een intern plan.
Gewenste resultaten
Nog in uitvoering:
Reeds behaald:
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Voor het uitvoeren van deze opdracht is een geldige VOG vereist. Pas na een positieve screening kan de winnende kandidaat definitief worden gegund.
Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.
Het doel van de communicatiestrategie is het vergroten van het zelfvertrouwen waarmee zij hun werk vervullen. Vanuit zelfvertrouwen kunnen ze nieuwe samenwerkingen aangaan. En met zelfvertrouwen worden de producten en diensten voor en de relatie met onze partners, stakeholders en afnemers beter.
Concreet betekent dit dat:
Projectscope
Deze opdracht richt zich op het ontwikkelen van een programmatische communicatiestrategie voor de DRIO Eenheid Den Haag. Tegelijkertijd kunnen we de ontwikkelde strategie ook toepassen op het Project Lokale Intelligence en op het bestendigen van de relatie tussen de DRIO en de partners.
Communicatiestrategie
De communicatiestrategie wordt conform het Factor C model opgesteld. Dit is een methode voor strategische communicatie binnen de overheid en andere organisaties. Het helpt bij het systematisch en effectief meenemen van communicatie in beleids- en besluitvorming.
De kern van Factor C gaat over het perspectief bij het uitwerken van je communicatiestrategie en communicatieaanpak. En dat is het perspectief van de mensen die door het onderwerp geraakt (kunnen) worden, voor wie er iets verandert of van wie we als overheid iets wensen of verwachten.
Eis:
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgeronde diploma op minimaal WO-niveau op het gebied van communicatie en/of marketing & communicatie
Eisen:
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar (60 maanden) aantoonbare werkervaring in de functie van senior communicatieadviseur
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als (lead)verandercommunicatiespecialist.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in stakeholdermanagement in relatie tot complexe veranderingen.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van complexe strategische interne communicatievraagstukken met een groot afbreukrisico.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken op directie/MT niveau binnen corporate en/of (overheids)organisaties.
Wensen:
- De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een interne en/of corporate communicatieadviesopdracht met een hoge mate van complexiteit
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met internal branding.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met interne verandertrajecten.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten en realiseren van interne communicatie rondom nieuwe strategieën
- De kandidaat heeft trainingen en/of cursussen afgerond op het gebied van verandercommunicatie.
Probleemanalyse - Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.
Verandergerichtheid - Gaat effectief om met onzekerheid en veranderingen in de organisatie, de omgeving en zichzelf.
Initiatief - Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
Organisatiesensitiviteit - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
Organisatievermogen - Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
Integer - Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.
Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox