Gemeente Breda

Hr adviseur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Hr adviseur
Enthousiaste Hr-adviseur gezocht!

Ben jij de stevige adviseur die het verschil maakt in een complexe organisatie? Als Hr Adviseur bij de Gemeente Breda ben je een volwaardige gesprekspartner voor management en directie. Je begrijpt de dynamiek van een organisatie van 1000+ medewerkers en weet als geen ander de vertaalslag te maken van organisatiedoelen naar concrete HR-oplossingen. Jij ziet wat nodig is om het primaire proces te ondersteunen en organisatieontwikkeling te stimuleren. Jouw adviezen maken impact, omdat je vanuit gelijkwaardigheid en met een scherp oog voor data en behoeften adviseert. Herken jij jezelf hierin? Lees dan verder! 

Wat ga je doen?
Je werkt deze interim periode voor enkele accounts/afdelingen. Een van deze afdeling is de afdeling Werk (BredaWerkt). We zoeken een HR adviseur die de samenwerking tussen de afdeling werk en de afdeling HR (bedrijfsvoering) versterkt, een organisatieadviesrol vervult richting het afdelingshoofd en zich richt op het vergroten van de HR-kennis bij de teamleiders. Heldere en verbindende communicatie is hierin essentieel.

De ideale kandidaat beschikt over gedegen HR-kennis en weet waar relevante informatie en ondersteuning binnen HR te vinden is. Dit stelt hem/haar in staat om teamleiders te ondersteunen bij het vergroten van hun HR-kennis en het versterken van hun interne HR-netwerk. De focus ligt hierbij op procesbegeleiding, niet op het overnemen van problemen of directe probleemoplossing.
Daarnaast vervult de HR-adviseur een organisatieadviesrol met name richting het afdelingshoofd, met aandacht voor rolverdeling, verantwoordelijkheden en de inrichting van de afdeling.

Deze tijdelijke functie vraagt om een zelfstandige, doortastende professional die zowel de dagelijkse HR-uitdagingen als bredere organisatievraagstukken kan overzien en begeleiden.

In deze uitdagende rol werk je nauw samen met teamleiders, afdelingshoofden en directie. Je zorgt ervoor dat medewerkers optimaal bijdragen aan de organisatiedoelen, met aandacht voor duurzame inzetbaarheid en werkgeluk. Dit doe je door: 

  • Het proactief en strategisch adviseren van management over uiteenlopende HR- en organisatievraagstukken, zoals capaciteitsplanning, organisatieontwikkeling, en leercultuur. 
  • De samenwerking tussen de afdeling Werk en de afdeling HR (bedrijfsvoering) te versterken.
  • Het stellen van kritische vragen en doorgronden van de ‘vraag achter de vraag’, zodat je op basis van heldere analyses en data onderbouwde adviezen kunt geven. 
  • Het ontwikkelen en implementeren van toekomstgerichte strategieën via instrumenten zoals Strategische Personeelsplanning. 
  • Het begeleiden en uitdagen van leidinggevenden bij vraagstukken rondom teamsamenstelling, talentontwikkeling en interne mobiliteit. 
  • Het signaleren van trends en ontwikkelingen binnen de organisatie en deze vertalen naar waardevolle HR-interventies. 
  • Het samen met collega’s ontwikkelen en implementeren van HR-beleid dat bijdraagt aan de organisatiedoelen. 

  Wie zijn wij?
Als Hr-adviseur bij de Gemeente Breda maak je onderdeel uit van de afdeling hr. De afdeling biedt complete hr-dienstverlening aan de organisatie en is onderverdeeld in verschillende teams en expertgroepen. De groepen zijn allemaal met elkaar verbonden, wat zorgt voor een prettige samenwerking en goede werksfeer. 
 
Je vormt samen met je collega-adviseurs de expertgroep hr-advies. Daarbij heb je je eigen aandachtsgebied binnen de organisatie. Binnen jouw team heb je altijd een buddy om mee te sparren. 
Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst. In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan de ambities van de stad. Wil je meer weten over onze stad en organisatie? 
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van HRM, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat is bereid om 3 dagen per week op locatie te werken, dit kan zijn het stadskantoor of de Riethil in Breda. Dit om de zichtbaarheid en verbinding op locatie te versterken.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in een vergelijkbare rol binnen een grotere organisatie (1000+ medewerkers). Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar recente (afgelopen 3 jaar) werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of een sociale werkvoorziening.
  • Uw kandidaat heeft kennis van relevante wet- en regelgeving. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van de CAO sociale werkvoorziening. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van relevante referenties met betrekking tot (met contactgegevens).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Een scherp analytisch vermogen, waarbij je data vertaalt naar concrete adviezen. • Het vermogen om een weerwoord te bieden en tegelijkertijd te verbinden. • Combineert praktische uitvoering met een analytische, toekomstgerichte blik. • Kan helder en verbinden communiceren waarmee de HR-kennis van leidinggevenden wordt vergroot en inzicht wordt verkregen waarin verdere ondersteuning nodig is. • Kandidaat heeft affiniteit met (hart voor) de doelgroep. • Kandidaat kan Weerstand herkennen en effectief aanpakken, Durft te benoemen wat er gebeurt en kijkt niet weg “als het spannend” wordt. De datum 31 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 maart 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox