Gemeente Amsterdam

Coördinator

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

In de functie van coördinator voor vergunningen coach en begeleid je het Horeca team op alle wet en regelgeving die nodig is. Je verzorgt workshops en zorgt ervoor dat er een goede kennis overdracht is als het gaat om nieuw beleid (Horeca beleid), verder zorg je ervoor dat er een duidelijke structuur komt als het gaat om de aanvragen die binnen komen voor Horeca vergunningen en de termijn die daarvoor staan tot aan de publicatie van een vergunning. Het inzicht in alle data moet voor dit team op poten gezet worden en je helpt het team om dit volledig te coördineren. Je ondersteunt de teammanager bij de bedrijfsvoering, samenwerking gebiedsteams, bestuurlijke vraagstukken en stedelijke verbeteracties.  Je volgt de ontwikkelingen in het vakgebied, vertaalt deze naar toepassingen voor het team en draagt zorg voor kennisdeling met collega’s.

Op te leveren resultaten

o Opleveren advies/analyse/acties op verbetering van processen > Gereed Q2 2025

o Plan opleveren hoe te sturen op data en dashboards en medewerkers daarin meenemen -> Gereed Q2 2025

o Plan maken op hoe kennis te borgen en over te brengen op basis van nieuw beleid en wetgeving> gereed Q2 2025

o Opleveren verbetersuggesties op totaal > gereed Q3-2025

Afstemming

De opdrachtnemer stemt af met de teammanager Vergunningen en Gebruik

Met de personen waarmee de opdrachtnemer samenwerkt aan de verschillende taken, wordt frequent afgestemd door het uitvoeren van de werkzaamheden.

Om de 3 maanden een deel van het adviesrapport opleveren en evalueren en bespreken wat de voortgang is van de verschillen de delen van de opdracht, afstemmen externe invloeden en mogelijk bijstellen planning.

Werkzaamheden

- Als coördinator inhoudelijke sturing geven aan diverse projecten

- Impuls en sturing geven aan de optimalisatie van het team door de coördinatie op te pakken van diverse zaken

- Je bent inhoudelijk vraagbaak voor de medewerkers en adviseert op complexe onderdelen van het proces; 

-Je neemt deel aan stedelijke overleggen en verbeterprojecten op jouw vakgebied. 

-Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je werkt daarbij nauw samen met partijen zoals de politie, brandweer, organisatoren, burgers en omwonenden. Met deze partijen bereid je de horeca en evenementenvergunningen voor en evalueer je de evenementen na afloop. Je hanteert daarbij een projectmatige aanpak.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Ruim 144.000 mensen wonen, winkelen en werken in de levendige buurten van West en vinden rust en vertier in de parken. West bestaat uit vier wijken met ieder een eigen uitstraling en sfeer. Er zijn in West honderden cafés en restaurants. Er worden, met name in het Westerpark, jaarlijks talloze evenementen georganiseerd. West bruist! Maar daarmee komt een verantwoordelijkheid om alles wel in goede banen te leiden. Bij de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving (VTH) vervullen wij een sleutelrol.  

De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van stadsdeel West is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen, het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen VTH die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. De afdeling van VTH in West bestaat uit ruim 80 collega’s in totaal.  

Op dit moment is (de afdeling) VTH volop in ontwikkeling. De huidige organisatiestructuur ondergaat een wijziging.  In de huidige situatie heeft elk stadsdeel inclusief stadsgebied Weesp een afdeling VTH. In de nieuwe organisatiestructuur zal er gewerkt worden vanuit 1 VTH organisatie voor de gehele stad.  Dit heeft gevolgen voor de samenstelling van de huidige afdelingen en teams en voor de functie van teammanager. 

De Eisen

  • Eis - Kennis De aangeboden kandidaat heeft gedegen kennis van gemeente- en bestuursrecht Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring als coördinator of projectmanager op gebied van Horeca Vergunningen Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met complexe horeca en evenementen aanvragen Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met geautomatiseerde systemen in verband met de behandeling van aanvragen bij voorkeur vergunning verlening Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met wet- en regelgeving Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met juridische aanvraag processen Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met advies geven om te komen tot een wendbare toekomst gerichte organisatie/afdeling Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het coördineren/sturen op gebied van dashboards Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het geven van workshops voor medewerkers Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het schrijven van juridische stukken Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Besluitvaardig: Expert
  • Toetsing van de competentie: Stressbestendig: Expert
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 105 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 maart 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox