gemeente Waterland
geen max tarief
Noord-Holland
24 uur per week
02 april 2025
02 oktober 2025
Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.
Opdracht
Wij hebben op korte termijn (tijdelijke) versterking nodig bij de Servicedesk. Daarom zoeken wij een klantgerichte Medewerker Servicedesk ICT die regie houdt op het oplossen van ICT-vraagstukken.
Gemeente Waterland staat aan de vooravond van een grote wijziging op ICT gebied. De bestaande op Citrix gebaseerde werkplek wordt vervangen door een Digitale Moderne Werkplek. Een op het Microsoft geschoeide werkplek die de organisatie optimaal, flexibel en veilig ondersteunt. Dit traject vraagt veel van het team Informatievoorziening. Wij zoeken daarom een senior medewerker ICT / change manager die de directe collega’s, de organisatie, het management en het bestuur ondersteunt bij de technische/infrastructuur vraagstukken die zich voordoen bij changes en verstoringen, bewaakt de voortgang van changes en borgt het resultaat van changes. Daarnaast ben je als senior ICT-er een autoriteit op het gebied van ICT. Zowel bij behandelen van serviceverzoeken, binnen projecten als richting onze SIAM partner
Hoofdtaken
- Je zorgt ervoor dat ICT changes conform intern beleid en architectuurprincipes verlopen. Je beoordeelt changeaanvragen, zet deze in gang, voert regie op de voortgang en borgt het resultaat, gebruikmakend van de daarvoor beschikbare tooling. Je werkt hiervoor nauw samen met de informatiemanager, de informatiearchitect, de collega Servicedesk medewerker en het team functioneel beheer;
- Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, implementeren, evalueren en bijsturen van het wijzigingenproces;
- Je maakt deel uit van het project Digitale moderne werkplek;
- Je legt de ICT infra omgeving in afstemming met informatiearchitect en informatiemanager vast met behulp van de daarvoor beschikbare architectuurtooling;
- Je bent namens Waterland de primaire contactpersoon voor onze SIAM partner.
Neventaken
- Je vervult tweedelijns support taken. Dit betreft het afhandelen van meldingen waarvoor de expertise van de primaire servicedeskmedewerker (die alleen eerstelijns taken uitvoert) tekort schiet. Dit op basis van een warme overdracht van eerste naar tweede lijn. Je bent daarin nadrukkelijk de senior;
- Daarnaast vul je de bezetting van de Servicedesk aan zodat samen met de eerstelijns servicedeskmedewerker de totale openingstijd van de Servicedesk (5x9) bemenst is. De eerstelijns servicedeskmedewerker neemt daarbij nadrukkelijk het gros van de bezettingstijd voor zijn rekening. Daarnaast ben je backup van de eerstelijns servicedeskmedewerker in het geval van verlof en ziekte;
- Je neemt naast het project Digitale moderne werkplek deel aan andere ICT projecten en leidt deze indien dat opportuun is (gelegenheid, vereiste expertise aanwezig.
Het team
De Servicedesk ICT is ondergebracht in het team Informatievoorziening. Dit team werkt voor de hele organisatie aan de goede werking en het beheer van algemene en specifieke systemen, applicaties en informatiestromen.
Het team Informatievoorziening is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering, dat bestaat uit ongeveer 60 medewerkers met uiteenlopende rollen en functies, maar met interne dienstverlening als gemeenschappelijke deler.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox