Ministerie van Justitie en Veiligheid

Management informatie specialist

Ministerie van Justitie en Veiligheid

De opdracht­omschrijving

Beschrijving Opdrachtgever

Binnen het Openbaar Ministerie is de Dienstverleningsorganisatie Openbaar Ministerie (DVOM) verantwoordelijk voor veilige, stabiele en soepel draaiende bedrijfsprocessen. Hiertoe zijn vier domeinen benoemd; Financiën, IT, HR en Facilitair Beheer. De DVOM verricht, met haar 350 betrokken en vakbekwame medewerkers, de uitvoerende bedrijfsvoeringstaken voor alle OM-onderdelen en is hiermee ondersteunend aan het primaire proces van het OM. De DVOM stelt hierbij de professionals centraal en zoekt nadrukkelijk de verbinding met het operationele proces. 

 

Beschrijving directie/afdeling Centrum voor Financiële Administratie GVKA (geïntegreerde verplichtingen- en kas administraties) (CFA GVKA). Het CFA GVKA is een afdeling van de DVOM. Het CFA GVKA voert de financiële administraties uit van het Openbaar Ministerie, Bestuursdepartement Justitie en Veiligheid, Raad voor de Kinderbescherming, Justid en het Schadefonds Geweldsmisdrijven. 

De administratie omvat werkzaamheden betreffende debiteuren, crediteuren, functioneel beheer, operationele inkoop, grootboek en het klant contact centrum. Interne controle is een stafonderdeel binnen het CFA GVKA. In het CFA GVKA werken ongeveer 65 medewerkers.

 

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel

Het CFA GVKA voert werkzaamheden uit op basis van een producten diensten catalogus. Wij rapporteren hierover naar zowel externe als interne klanten. We stellen vast dat er een verdere kwaliteitsslag is vereist waar we extra capaciteit voor nodig hebben. 

Buiten scope van de opdracht valt: Bouwen van rapportages in BI tooling 

 

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden

De management-informatie specialist ontwikkelt samen met ons team verantwoordings- en sturingsrapportages over onze financieel administratieve processen. Hierbij vindt gestructureerde afstemming plaats met zowel de managers van het CFA als de klanten voor wie wij de werkzaamheden verrichten. 

De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren: 

- Overleg met managers van het CFA over sturings- en verantwoordingsrapportages 

- Vertaling van wensen en eisen in bruikbare rapportages voor zowel sturing als verantwoording 

- Opstellen van bruikbare analyses die bijdragen aan verdere verbetering van de processen 

- Periodieke afstemming over zowel gepresenteerde resultaten als de toepasbaarheid van de gegevens met interne en externe klanten. 

- Coördineren van het proces voor het periodiek opleveren van bovengenoemde rapportages in samenwerking met ons team. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring bij de Rijksoverheid of vergelijkebare complexe organisatie en heeft ervaring met het werken vanuit of met een Shared Service Center.
  • De kandidaat heeft minstens 3 jaar ervaring met het opstellen en presenteren van rapportages ten aanzien van de financiële administratie. De kandidaat is bekend met de eisen die aan deze rapportages worden gesteld en is in staat rapportages op te stellen die bijdragen aan zowel verantwoording als interne sturing.
  • De kandidaat heeft een afgeronde hbo of WO opleiding op het gebied van bedrijfseconomie of -kunde
  • Bij eventuele gunning levert de Kandidaat voorafgaand aan de startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 3 voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden.
  • VOG

De Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met het opleveren van verwachtingsinformatie richting klanten (extern)
  • De kandidaat heeft ervaring met het opleveren van de operationele sturingsinformatie richting management
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van administratieve processen op het gebied van inkoop, crediteuren, debiteuren en grootboek
  • De kandidaat heeft x jaar werkervaring als Management informatie specialist of vergelijkbaar binnen de Rijksoverheid
  • Kandidaat levert een motivatiebrief aan (zie wensen voor aanvullende informatie)
  • Kandidaat is uiterlijk binnen 3 weken na sluiting offertedatum beschikbaar
  • Kandidaat heeft ervaring met Oracle EBS
  • Inschrijver vult hieronder de NAAM en Functie in van de persoon die de eventuele overeenkomst ondertekent. Dit is de rechtsgeldig tekenbevoegde wat blijkt/volgt uit het uittreksel van de KvK of een door deze rechtsgeldig tekenbevoegde gevolmachtigd persoon. Indien een volmacht van toepassing is dient deze in de map bij deze vraag te worden gevoegd.
  • Inschrijver vult hieronder de naam van de Kandidaat in en het telefoonnummer voor het maken van een eventuele afspraak voor een Interview.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox