gemeente Utrecht

Adviseur informatie- en recordmanagement (18 uur per week)

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Publicatieformat Adviseur informatie en recordmanagement


Over DomstadIT
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering,
de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor een
stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering,
telefonie, organiseren hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en we
automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar
vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan
een goede bedrijfsvoering.
DomstadIT is ingericht volgens een Demand-Supply structuur met Demand management,
leverende teams (voorzieningen) en ondersteunende teams (expert teams). Wij werken zo
veel mogelijk agile en de teams zijn zo veel mogelijk zelf-organiserend. Wij gaan respectvol
met elkaar om en staan samen voor de diensten die wij als team leveren.
De kern van ons gemeentelijk DNA is DRA: duidelijk, resultaatgericht en aanspreekbaar.

Dit het werk
Je komt te werken in team Identity and Access Management (IAM) binnen voorziening
Hosting. Hosting Als adviseur ben je binnen de gemeentelijke organisatie dé expert op het
kennisdomein informatiebeheer. In de functie van adviseur informatie- en recordmanagement
ben je vanzelfsprekend op de hoogte van de actuele vakinhoudelijke ontwikkelingen. Je
levert een actieve bijdrage aan de tactische en strategische ontwikkel- agenda op het gebied
van informatiebeheer. Je werkt daarbij samen met adviseurs van andere beleidsvelden zoals
informatiebeveiliging, privacy, procesmanagement, informatiearchitectuur en
datamanagement. De gemeente heeft als ambitie open, betrouwbaar en transparant te zijn.
Dit is alleen mogelijk als de gemeentelijke informatie, verantwoord, duurzaam toegankelijk is.
Dit betekent dat wij risico-gestuurd werken, open zijn waar het kan en gesloten waar het
moet en ‘by design’ onze beheermaatregelen inrichten. Je draagt bij aan deze ambitie door
mede invulling te geven aan de uitvoering van het strategisch beleid en het
kwaliteitsmanagement voor informatiebeheer van de gemeente.

Als adviseur informatie- en recordmanagement maak je deel uit van het Intern Bedrijf
DomstadIT. Daarbinnen is er een expertisegroep die de kwaliteit van de
informatiehuishouding van de gemeente waarborgt en de kennis daarover bevordert. De
expertisegroep Informatie- en Recordmanagement is verantwoordelijkheid voor de tactische
vertaling van de kaders, visie en strategie, van Informatiebeheer, en ontwikkelt hiertoe
instrumentarium en richtlijnen. Daarnaast is het expertiseteam verantwoordelijk voor
deskundigheidsbevordering van de Recordmanagement vakgroep.

De rol van de expertisegroep Informatie- en recordmanagement is drieledig:
 het toetsen en monitoren van de staat van de informatiehuishouding aan geldende kaders
en richtlijnen als onderdeel van de gemeentelijke PDCA cyclus;
 het vanuit de tweede lijn adviseren van decentrale informatie- en procesmanagement
teams omtrent integraal informatie- en recordbeheer.
 het creëren van het bredere informatiebewustzijn in de organisatie door het ontwikkelen
van een curriculum voor permanente educatie inzake informatiebeheer.



Dit vragen we van je
 Je hebt een wo werk en denkniveau (minimaal een afgeronde hbo-opleiding)
 Je kan goed zelfstandig en in teamverband werken, waarbij je zelfstandig initiatieven
ontplooit en afstemt met relevante stakeholders.
 Je hebt ervaring met advisering en beleidsontwikkeling op het snijvlak van strategisch en
tactisch niveau.
 Je hebt ervaring met en/of kennis van het DUTO-raamwerk, zaakgericht werken, (risico-
)classificatie, metadatering, relevante NEN-normen, de GEMMA en NORA en Common
Ground.
 Je hebt inzicht in het functioneren van de decentrale overheid. Ervaring bij een grotere
gemeente is een pre.
 Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied
informatiebeheer


Competenties
Gemeente Utrecht adopteert het Agile gedachtengoed wat voordelen oplevert voor de
organisatie. Snel reageren op veranderende situaties en nieuwe eisen, nadrukkelijke
klantgerichtheid, snel succes en/of falen kunnen signaleren, effectieve samenwerking in en
tussen teams, focus op resultaat in plaats van op processen, effectieve kostenbeheersing en
medewerkers delen kennis. Om dit te kunnen doen hebben we mensen nodig met talent en
het vermogen mee te bewegen in de wendbaarheid van Agile.

DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie,
werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede
basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel
houden. Van alle medewerkers wordt gevraagd rekening te houden met inzet buiten
kantoortijden, omdat ICT dienstverlening 7x24 uur geleverd wordt.




Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft een WO werk en denkniveau (minimaal een afgeronde HBO opleiding). Beargumenteer waarom kandidaat voldoet aan deze eis.
  • De hierna volgende open vragen zijn bedoeld om de kandidaat te beoordelen. Het is daarom niet toegestaan dat hiervoor gebruik wordt gemaakt van AI. U verklaart hier geen gebruik te maken van AI. - Gebruik gemaakt van AI - Geen gebruik gemaakt van AI
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Kandidaat heeft ervaring met advisering en beleidsontwikkeling op het snijvlak van strategisch en tactisch niveau. Beargumenteer waarom kandidaat voldoet aan deze eis.
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: Referentie 1 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Referentie 2 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • Kandidaat heeft ervaring met en/of kennis van het DUTO-raamwerk, zaakgericht werken (risico-)classificatie, metadatering, relevante NEN-normen, de GEMMA en NORA en Common Ground., Beschrijf deze kennis en ervaring.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied informatiebeheer. Dit moet uit de cv blijken. - 3 jaar of meer ervaring - Minder dan 3 jaar ervaring
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Gespreksdatum matchingsgesprek 30-9-2024 tussen 10.00 – 10.30, 13.30 – 14.00 en 16.00 – 16.30 uur

De Wensen

  • Werken vanuit het buitenland is niet toegestaan, tenzij dit vooraf is afgestemd.
  • Kandidaat is beschikbaar voor een eventueel persoonlijk gesprek op de tijdstippen, genoemd in het profiel.
  • De kandidaat moet in staat zijn om minimaal 50% per week vanaf een gemeente Utrecht locatie te werken.
  • Wij werken met flexplekken.Van onze externe collega's verwachten wij dat zij telefonisch (eigen nummer) bereikbaar zijn.
  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat gedurende het jaar voldoende rust neemt en daarom minimaal 4 weken vakantie neemt. Zonder expliciete toestemming van de opdrachtgever is het niet toegestaan om meer dan 48 weken op jaarbasis te factureren (eventueel omgerekend op basis van de werkelijke contractweken).
  • Kandidaat heeft inzicht in het functioneren van de decentrale overheid. Eraring bij een grotere gemeente is een pre. Beargumenteer waarom kandidaat hieraan voldoet.
  • Kandidaat kan goed zelfstandig en in teamverband werken, waarbij hij/zij zelfstandig initiatieven ontplooit en afstemd met relevante stakeholders. Beargumenteer waarom kandidaat voldoet aan deze eis.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox