Gemeente Amsterdam

Adviseur parkeren zuidas

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Zuidas ontwikkelt zich tot het tweede centrum van Amsterdam. Een gebied waar een mix van wonen, werken, studeren, zorg, bezoeken en verblijven centraal staat. We werken hieraan vanuit de gebieds- en kavelontwikkeling, maar ook door thematisch en programmatisch te werk te gaan en verschillende onderwerpen integraal en in samenhang met de stedelijke context op te pakken. Een van de dominante thema’s binnen de ontwikkeling van Zuidas is de bereikbaarheid van het gebied.

De verkeersdrukte in de Zuidflank van Amsterdam neemt fors toe. In 2040 kent het gebied anderhalf keer meer vastgoedgebruikers in het gebied dan vandaag. Het aantal gebruikers van het openbaar vervoer knooppunt Amsterdam Zuid verdubbelt in diezelfde periode. Tegelijkertijd leggen de intensieve (ver)bouw van vastgoed en infrastructuur extra beslag op het beschikbare verkeersnetwerk en geven extra hinder. In het bijzonder de bouw van Zuidasdok.

In het Mobiliteitsplan Zuidflank Duurzaam Bereikbaar hebben de gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam een integraal pakket aan maatregelen vastgesteld om de Zuidflank bereikbaar en leefbaar te houden. Sturen op parkeerruimte voor auto’s is één van de oplossingsrichtingen in het mobiliteitsplan Zuidflank. Daarmee zetten we in op minder autoritten in de spits, om het autonetwerk te ontlasten. Voor deze opgave hebben we een Parkeeraanpak opgesteld, als uitwerking van het Mobiliteitsplan Zuidflank.

Zuidas heeft een parkeerareaal van ca. 20.590 autoparkeerplekken, waarvan één derde in het centrumgebied ligt. 94% van alle parkeerplekken is inpandig en in privaat eigendom. Er is bovendien een vermoedelijk parkeeroverschot van ca. 6.000 plekken (per dag). Dat maakt het sturen op parkeerruimte voor auto's uitdagend, maar niet onmogelijk. We gaan inzetten op het beperken van de parkeernorm voor kantoorfuncties en voorzieningen, om het bestaande areaal niet verder te laten groeien. We gaan eveneens inzetten op reductie van autoparkeerplekken bij verdichtingsprojecten, door bijvoorbeeld fietsparkeren en deelvervoer in bestaande garages in te passen, om te zorgen dat het bestaande areaal ook iets wordt verkleind en beter wordt benut. Ook gaan we inzetten op alternatieven voor de auto, door ruimte te maken voor een deelvervoer-netwerk in Zuidas.

De projectmanager Parkeren en Deelmobiliteit Zuidas is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de Parkeeraanpak en inpassing van een deelvervoer-netwerk. De Adviseur Parkeren staat de projectmanager Parkeren en Deelmobiliteit bij in het uitvoeren van de Parkeeraanpak en de inpassing van een deelvervoer-netwerk, met gebiedsgerichte parkeeradviezen en inhoudelijke bijdragen aan beleidsmatige gesprekken en stukkenstroom.

Werkzaamheden
• Het uitvoeren van de Parkeeraanpak voor de Zuidflank, met als voornaamste taken het regelmatig afstemmen met directies Parkeren en V&OR over de verschillende parkeergerelateerde onderwerpen en het implementeren van deze informatie in de verschillende deelprojecten van Zuidas.

• Adviseren over de inpassing van een deelvervoer-netwerk in Zuidas, en specifieke deelvervoer hubs in de verschillende deelgebieden van Zuidas.

• Voor de diverse deelgebieden in Zuidas adviseren over hoe om te gaan met (fiets)parkeren in tenders, bestemmingsplannen, bouwenveloppen, transformaties en overige parkeeropgaven, in samenwerking met andere mobiliteitsadviseurs (adviespoule mobiliteit)

• Toetsen van auto- en fietsparkeervoorzieningen in SO-, VO- en DO-ontwerpen.

• Opstellen van parkeerbalans/ parkeerbehoefte voor auto en fiets, parkeerexploitaties en grove ruimtelijke schetsen van mogelijke parkeeroplossingen, zowel van traditionele als mechanische parkeervoorzieningen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Zuidas bouwt aan een economische toplocatie, van Amsterdam én Nederland, en investeert in de bereikbaarheid via de weg, spoor en metro, van het gebied en de regio. Zuidas is onderdeel van het cluster Ruimte en Economie van gemeente Amsterdam en verdeeld in een aantal deelgebieden. Aan elk deelgebied werkt een projectteam en er zijn programma’s zoals “Duurzaamheid” en “Bereikbaarheid” waar door programmateams aan wordt gewerkt. Daarnaast is er een staf voor o.a. bestuurlijke en financiële ondersteuning van de directie Zuidas.

De directie Zuidas bestaat uit 14 personen die in dienst zijn bij de directie. Daarnaast worden er ongeveer 180 personen intern ingehuurd bij andere directies binnen Ruimte en Economie. In ons kantoor op de Zuidas (in het WTC) zitten we bij elkaar. Dit zorgt voor een dynamische omgeving met een goede energie, waarbij we letterlijk uitkijken op ons werkgebied!


 

De Eisen

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Draaideurconstructie

    De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met complexe mobiliteitsvraagstukken binnen grootschalige gebiedsontwikkeling bij een G4 gemeente. Naast de reguliere modaliteiten (auto, fiets, OV, voetganger) ook van nieuwe mobiliteitsvormen (MaaS, hubs etc.).

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en toetsen van een raming van de parkeerbehoefte, ontwerp en exploitatie van parkeervoorzieningen. Dit voor zowel traditionele- als mechanische parkeervoorzieningen en fiets- auto- en deelmobiliteit voorzieningen.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met advisering tenders op het gebied van parkeren vanuit zowel het perspectief van de opdrachtgever als die van de opdrachtnemer.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat

    Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
    

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Toetsing van de competentie:
    Analytisch vermogen: Gevorderd

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met anticiperen op de nog onzekere ontwikkeling van (deel)mobiliteit en Maas in relatie tot parkeren.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met het schrijven van adviezen, waarbij beleid, visies en ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit en parkeren toegankelijk worden vertaald naar een concrete parkeeropgave.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met vergelijkbare projecten, zoals het Mobiliteitsplan Zuidoostflank.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met de gemeentelijke werkwijze en organisatie.

    Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv.

    • Meer dan 5 jaar
    • Minder dan 5 jaar
  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.

    Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

  • Toelichting Maximumtarief

    Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 115,-

    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

    Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

    • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

    Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

    De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox