Gemeente Amsterdam

Assetmanager vastgoed 2fte

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
• Bijdragen aan een adequate inzet van de gevarieerde vastgoedportefeuille van Amsterdam voor huisvesting van maatschappelijke en andere partijen.

• Onderhouden van het contact met huurders en gebruikers.

• Onderdeel zijn van een team van 30 enthousiaste vastgoedprofessionals.

De functie

In de functie van assetmanager Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van jouw deel van de bijzondere en gevarieerde Amsterdamse vastgoedportefeuille. Samen met de projectleider Beheer en Onderhoud en de financiële adviseurs ben je verantwoordelijk voor goed onderhoud van de gebouwen en voor het beheersen van de financiën. Extern ben jij het gezicht voor huurders en gebruikers. Intern heb je te maken met directies die het beleid maken t.a.v. je portefeuille en met de stadsdelen. Wij zoeken een echte netwerker met oog voor de beleidsmatige en bestuurlijke context.

Er wordt van je gevraagd dat je een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille en dat je meewerkt aan de realisatie daarvan. Je bent op de

hoogte van de ontwikkelingen en kansen op de markt. Verder wordt van je verlangd dat je de doelen die worden beoogd met jouw deel van je portefeuille weet te realiseren binnen de spelregels van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden
Als assetmanager zorg je voor:

• Een optimale inzet en gebruik van panden en terreinen binnen je portefeuille;

• Het toepassing van het afgesproken huurbeleid en contractvorming;

• Het aangaan en ontbinden van huurovereenkomsten en gebruiksovereenkomsten met commerciële huurders en particulieren in opdracht van de gemeente;

• Het beantwoorden van vragen van huurders en gebruikers

• Een goede afstemming met (gemeentelijke) partijen die betrokken zijn bij het vastgoedobject(directies, juristen, financieel adviseurs, projectleiders beheer en onderhoud etc.)

• De administratieve en financiële vastlegging van nieuwe en gewijzigde contracten.

Als assetmanager adviseer je over:

• Wensen van stadsdelen en andere directies over het (tijdelijk) gebruik van panden en terreinen;

• Afwijkende bepalingen in huurcontracten;

• Functiewijzigingen van panden.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Hier ga je aan de slag

Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille. Denk bijvoorbeeld aan Paradiso, Carré, het stadhuis en de Westertoren, maar ook kleinere maatschappelijke panden zoals een buurthuis of kinderdagverblijf. Met trots kunnen we zeggen dat een aanzienlijk deel van ons vastgoed monumenten zijn die de rijke geschiedenis van onze stad weerspiegelen.

Het team Assetmanagement zorgt ervoor dat de gebouwen adequaat kunnen worden ingezet voor de huisvesting van maatschappelijke en andere partijen én zorgt ervoor dat het betaalbaar is en blijft.

• Het team Assetmanagement is thematisch ingericht. Kunst- en cultuur;

• Zorg, welzijn en jeugdzorg;

• Onderwijs en kinderopvang;

• Sport;

• Grond, terreinen en water;

• Commercieel;

• Tijdelijke exploitatie;

• Gemeentelijke huisvesting.

Als assetmanager word je primair op één van deze deelportefeuilles geplaatst,( vooralsnog start je bij Commercieel) maar kun je ook worden ingezet in een andere deelportefeuille als dit nodig is.
 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat

    Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
    
  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde hbo of wo opleiding op het gebied van vastgoed.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ten minste 3 jaar werkervaring op het gebied van: opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, huurrecht, vastgoedfinanciën en onderhoudsmanagement.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Draaideurconstructie

    De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur in de afgelopen 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als assetmanager of vergelijkbare functie bij een gemeente of overheidsorganisatie.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring als assetmanager bij een gemeente.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    • Ervaring als assetmanager bij een gemeente
    • Ervaring als assetmanager bij een overheidsorganisatie
    • Ervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente
    • Ervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsorganisatie
  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.

    Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Indienen extra inschrijvingen
    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaten aan te bieden.
    Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'.

    Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.

    Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

  • Toelichting Maximumtarief

    Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,-

    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

    Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

    • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

    Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

    De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar ervaring in het opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, met name op het gebied van commercieel vastgoed bij een gemeentelijke of overheidsorganisatie.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Toetsing van de competentie:
    Initiatief: Gevorderd

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox