Gemeente Apeldoorn

Auditor vakgroep verbijzonderde interne controle (vic)

Gemeente Apeldoorn

De opdracht­omschrijving

Samen met je collega’s van de vakgroep VIC ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het jaarplan. Het jaarplan richt zich op 3e lijns audit- en controlewerkzaamheden van minimaal de interne beheersing van processen passend binnen de criteria van de rechtmatigheidsverantwoording. Mede door de komst van de rechtmatigheidsverantwoording ligt hier een uitdaging waar jij een belangrijke bijdrage aan gaat leveren!

Deze vacature van Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (28-36 uur) is jou op het lijf geschreven als je:

  • In staat bent diverse IC-processen volgens vast model te beschrijven en het ontwerp gereed te maken voor uitvoering. Dus risico-analsye, scoping, beheersmaatregelen in kaart brengen, toetspunten formuleren, steekproefselectie uitvoeren en uitvoeringsgereed klaarzetten.
  • Met jouw kennis en werkwijze in staat bent om op dossierniveau de werkzaamheden van de VIC (opstellen IC-plan per proces, uitvoering en rapportage tot aan opvolging) zelfstandig op te pakken.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge adviesvaardigheden combineert met een analytisch vermogen en overtuigingskracht.
  • Jouw rol onafhankelijk (en zelfstandig) in kan vullen en tegelijkertijd ook zichtbaar (in verbinding) bent met de organisatie. Je competentie omgevingsbewustzijn is goed ontwikkeld.
  • Je een echte teamplayer bent en het leuk vindt om samen met je collega’s resultaten te behalen. Samenwerking is hier en omgevingsbewustzijn zijn hier belangrijke competenties.

Deze opdracht is in december ook gepubliceerd geweest. 


Verantwoordelijkheden

Als Auditor stel je een IC-plan op per proces (analyse en risico inventarisatie), voer je lijncontroles en testwerkzaamheden uit, stel je rapportages op (bevindingen en adviezen t.a.v. risico’s en werkwijzen per proces) en voer je gesprekken met de proceseigenaren. In overleg met de senior medewerker standaardiseer je voorkomende IC-werkzaamheden. 

De te verrichten werkzaamheden worden onder coördinatie en verantwoordelijkheid van de Senior Adviseur VIC opgesteld en verdeeld in het jaarplan. Werkzaamheden kunnen variëren. Op dit moment is er behoefte aan een Auditor met enige fiscale kennis vanwege uit te voeren audits in het kader van horizontaal toezicht met de Belastingdienst. Daarnaast moeten audits worden uitgevoerd op het terrein van fraudebeheersing en het tegengaan van misbruik & oneigenlijk gebruik.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 10 maart 2025 tot 10 september 2025, voor 28 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • 3. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 10 maart 2025 tot 10 september 2025, voor 28 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
  • 2. De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de financieel economische richting en/of accountancy. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

De Wensen

  • 1. De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol (3 punten) - De kandidaat heeft ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie (5 punten).
  • 2. De kandidaat heeft ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data (0 punten). - De kandidaat heeft affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data (2 punten). - De kandidaat heeft ervaring met het verzamelen en beoordelen van digitale data (5 punten).
  • 3. De kandidaat heeft kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst (0 punten). - De kandidaat heeft in de praktijk kennis van/ervaring opgedaan met fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst (5 punten).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 februari 2025 om 07:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox