Gemeente Amsterdam

Compliance officer privacy & security a&g

Gemeente Amsterdam

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 01 augustus 2024

  • 01 augustus 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het volwassenheidsniveau van directie Afval & Grondstoffen (A&G) met betrekking tot de Baseline informatiebeveiliging Overheid (BIO) is toe aan een volgende stap. De BIO is het basisnormenkader voor informatiebeveiliging binnen alle overheidslagen en is gebaseerd op ISO27001/2. Binnen A&G registreren, beheren en ontsluiten wij veel data rond afvalstromen. Hierbij verantwoord omgaan met persoonsgegevens en informatiebeveiliging is van groot belang. Vanwege de uitbreiding van taken en verantwoordelijkheden die komen kijken bij het voldoen aan de BIO is A&G op zoek naar een ervaren Compliance Officer op het gebied van Security. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team binnen het programma “Op weg naar datagestuurd werken”. Met dit programma zijn we bezig om de basis te verstevigen om afval inzameling in Amsterdam op basis van data te kunnen ondersteunen.

Als Compliance Officer Security A&G heb je zowel een coördinerende als uitvoerende taak en draag je bij aan de implementatie, uitvoering en controle van het informatiebeveiligingsbeleid binnen de directie Afval & Grondstoffen. Jij adviseert over maatregelen ter bescherming van (persoons)gegevens en weet eisen uit de BIO te vertalen naar concrete verbeterpunten. Denk hierbij aan onderwerpen als eigenaarschap over bedrijfsmiddelen en applicaties, IAM, privacy en data classificatie. Daarnaast heb je een signaalfunctie richting jouw gespecialiseerde collega’s van de vakgroepen Privacy en Security binnen het i-domein. Ook zal je samenwerken met de compliance officers bij de andere directies binnen het cluster Stadswerken om tot uniforme oplossingen te komen.

Je speelt een belangrijke rol bij het monitoren van het juiste beveiligingsniveau van gecontracteerde dienstverlening en het toetsen van beveiligingsniveau van nieuw te

contracteren dienstverlening. Je werkterrein beslaat de hele directie Afval & Grondstoffen en gaat over de business processen inclusief het gebruik van systemen. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied privacy en informatiebeveiliging en adviseert, zowel inhoudelijk als procesmatig, proactief hierover. Je brengt samenwerking tot stand met stakeholders en maakt hiertoe werkafspraken.

Als aanspreekpunt binnen de directie Afval & Grondstoffen verricht je uitvoerende en adviserende werkzaamheden op het gebied van Informatiebeveiliging en informatiebeheer.


Werkzaamheden
  • Je draagt zorg voor implementatie van de maatregelen welke genoemd zijn in het BIO Verbeterplan en als linking pin tussen de lijn en de Privacy Officer – Security Officer rapporteer je over de voortgang van het Verbeterplan BIO;
  • Je adviseert direct aan het Management Team hoe zij hun grootste veiligheidsrisico's kunnen mitigeren;
  • Je stimuleert het privacy bewustzijn (awareness), zorgt voor de naleving van privacy wet –en regelgeving en geeft regelmatig een presentatie/training over privacy- en informatiebeveiliging aan medewerkers van directie Afval & Grondstoffen;
  • Je zorgt ervoor dat risico’s in het risicoregister worden geregistreerd en bewaakt de uitvoering van de beheersingsmaatregelen door de lijnafdelingen;
  • In samenwerking met de proces analisten stel je processen op voor security by design;
  • Je controleert applicatiebeheerders op hun werkzaamheden en zorgt dat deze in lijn liggen met de BIO op het gebied van logisch toegangsbeheer, wijzigingenbeheer en incidentenbeheer.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Gebiedsgericht Werken en Stadsbeheer. De directie is opgericht in 2019. Er werken ruim 450 medewerker en nog een aantal externen en bestaat uit de afdelingen Strategie Beleid & Projecten, Assets, Inzameling en een Bedrijfsbureau waar ook de planning en routebeheer onderdeel van uitmaken. Het programma ‘Op weg naar datagestuurd werken’ valt onder de afdeling Strategie Beleid & Projecten.


 

De Eisen

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met IV-en ICT-projecten met inzicht in bedrijfs-en organisatorische processen en bewaken van het privacy- en informatiebeveiligingsniveau van de dienstverlening van in- en externe leveranciers.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Verificatie kennis
    Verificatie van de kennis van de kandidaat.

  • Eis - Verificatie Ervaring
    Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

  • Eis - Beheersing competenties
    Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat

    Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview;
    Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender;
    Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
    

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van cyber security.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Referentie

    U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    organisatie
    naam contactpersoon
    telefoonnummer contactpersoon.
    

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

  • Eis - Draaideurconstructie

    De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
    Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van privacy (AVG) en informatiebeveiliging en met het implementeren, onderhouden en monitoren van informatiebeveiligingsmaatregelen uit de BIO of ISO27001/2.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

De Wensen

  • Toetsing van de competentie:
    Plannen: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Mondelinge vaardigheid: Expert

  • Toetsing van de competentie:
    Schriftelijke vaardigheid: Expert

  • Toelichting Maximumtarief

    Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100,-

    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

    Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN

    • De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm.

    Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

    De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

  • Informatie Kandidaat
    Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.

    Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.

    Indienen extra inschrijvingen
    Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.

    Klik op 'Invullen' en vul aan:
    Naam kandidaat:
    Telefoonnummer kandidaat:
    (privé) e-mailadres van de kandidaat:

  • Wens - Certificaat
    De aangeboden kandidaat beschikt over relevante certificeringen op het gebied van privacy en informatiebeveiliging (bv. ISO27001/2 en/of CISM).

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met BIO (informatiebeveiliging en privacy) bij overheidsinstelling.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het uitdragen en presenteren van de waarden op het gebied van privacy en security.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox