Provincie Utrecht

Contractmanager

Provincie Utrecht

  • max €130 per uur

  • Utrecht

  • 32 uur per week

  • Inkoop
  • 19 juli 2024

  • 19 juli 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Je geeft invulling aan het contractmanagement waarbij jouw expertise vooral ligt op de juridische scope van contractmanagement . Je hebt brede ervaring met contractmanagement binnen de (light) rail infra en materieel werkvelden.  Vanuit deze functie ben je eindverantwoordelijk voor alle contracten binnen de beheersorganisatie, inclusief voor die contracten die raakvlakken vertonen met de projectorganisatie. Het strategisch Contractbeheer is bij jou belegd. Je bent primair verantwoordelijk voor het Contractbeheer rondom de procesaannemer. Daarin word je ondersteund door de procesbeheerder. Je levert een aanzienlijke bijdrage aan de professionalisering van het contractmanagement binnen TBO met als doel om het Contractbeheer naar een hoger level te tillen.

Jij brengt jouw expertise in bij het team van procesbeheerders, bewaakt de uitvoering van de contracten (het 4-ogen principe), standaardiseert waar mogelijk en adviseert  het management over het optimaliseren van het Contractbeheer. Je bent samenwerkingsgericht en in samenwerking met inkoop streeft naar de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Een belangrijke taak is het bewaken van de rechtmatigheid van aanbestedingen en betalingen binnen de contracten en de afgesproken SLA’s, en het managen van contractwijzigingen. Daarnaast is de provincie bezig met een nieuwe aanbesteding voor het onderhoud aan onze infra. Dit zal een Prestatiegericht onderhoudscontract worden (PGO).

Jouw focus hierbij is te zorgen dat het prestatiegericht onderhoudscontract zo goed mogelijk wordt nageleefd. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de PGO opdrachtnemer bij operationele en contractuele zaken over storingen en functieherstel. Je bent hard op de inhoud, maar zacht op de relatie. Je zorgt ervoor dat de prestatie eisen in het contract worden gehaald en dat bij tekortkomingen de opdrachtnemer hier conform het contract (juridisch) op wordt aangesproken en afgerekend

Competenties

  • Wij zijn op zoek naar een teamspeler die zich gemakkelijk beweegt in een grote organisatie. Je grondhouding is open, kritisch, klant- en resultaatgericht, initiatiefrijk en je beschikt over overtuigingskracht. Je hebt ervaring met het werken in een omgeving met verschillende belangen en bent in staat om met behoud van de relatie afstemming te vinden. Daarbij ben je analytisch en stel je je onafhankelijk op;
  • Je hebt gevoel voor de bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent een vlotte schrijver en bent vaardig in het opstellen en afstemmen van adviezen, rapporten en contracten;
  • De term hard op de inhoud en zacht op de relatie is een vanzelfsprekendheid;
  • Een absolute must is kennis en ervaring met contractmanagement van Prestatie Gericht Onderhoud in relatie tot railinfra structuur;
  • Kennis en ervaring met het snijvlak financieel-, risico- en kwaliteitsbeheersing;

Kennis van relevante wet- en regelgeving inclusief de Aanbestedingswet en de toepassingen daarvan in het kader van Leveringen, Diensten en Werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13 Tarief maximaal € 130,00

Benodigd aantal professionals
1 (Geen duo)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van Inkoop, Contractmanagement, Aanbestedingsrecht en/of (technische) bedrijfskunde;

  • Aantoonbare werkervaring met het toepassen van de aanbestedingswet;

  • Aantoonbare affiniteit met assetmanagement processen in de (light) rail;

  • Aantoonbare kennis van Power BI;

  • Aantoonbare werkervaring met contractbeheersing;

  • Maximaal uurtarief van €130,- inclusief reiskosten woon-werk verkeer, exclusief btw;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement en specifiek prestatiegericht onderhoudscontracten in de (light) rail;

  • Shortlistcriteria: in het cv is een shortlist criteria toegevoegd, waarin voor elk criterium duidelijk naar voren komt waarom de kandidaat hieraan voldoet, deze informatie moet ook terug te vinden zijn in het cv, maak hiervan een aparte pagina in het cv:

  • Aantoonbare werkervaring met assetmanagement processen waaronder ISO055000;

  • Aantoonbare werkervaring als contractmanager.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox