Gemeente Zeist

Coördinator beheer openbare ruimte

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Je werkt binnen het team beheer openbare ruimte (40fte) samen met collega's aan de realisatie van onder- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.

Opdracht
Als interim programmamanager beheer openbare ruimte (BOR) bepaal je de benodigde structuren om strategisch en planmatig het beheer op te pakken. Jij coördineert de verschillende werken van de medewerkers binnen de afdeling en vertaalt politiek en/of maatschappelijk gevoelige zaken naar het team. Je bewaakt de integraliteit en besluitvorming, werkt zelfstandig en in samenwerking met de verschillende vakdisciplines binnen BOR. Jij bent namelijk de verbindende rol tussen deze disciplines. De HR verantwoordelijkheid ligt bij de teammanager maar in deze rol heb je wel een voorbeeldfunctie. Je spreekt je uit, ook op gedragsniveau, waarbij je resultaatgericht en coachend stuurt. Projectleiders, beheerders, wijkmanagers, ambtelijk opdrachtgevers; ze hebben allemaal hun eigen ideeën over hoe de openbare ruimte van onze omgeving op orde blijft. Op natuurlijke wijze weet je ieders belangen te achterhalen en creëer je onderling begrip als die belangen conflicteren. En je leert ons dat beter te doen.

Wie ben je?
Je bent in staat om mens, inhoud en proces met elkaar te verbinden. Je bent sparringspartner voor de manager en medewerkers over vakdiscipline-overstijgende vraagstukken en ons financiële geweten.

Je beschikt over een grote mate van bestuurlijk- en politieke sensitiviteit. Je bent analytisch en samenwerkingsgericht. Een stap vooruit te denken op de ontwikkelingen vind je een uitdaging en handelt daar ook naar. Snel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationele niveau en daarbij een bijdrage leveren op deze drie niveaus is voor jou geen probleem. Kennisdelen en elkaar ondersteunen zijn belangrijke waarden binnen het team. Voor deze rol sta moet je stevig in je schoenen staan; je signaleert en geeft zonder schroom je mening. Door je communicatieve vaardigheden doe je dit op een opbouwende manier en wordt er naar je geluisterd. Je bent iemand die handelt naar je bevindingen. Je weet anderen mee te nemen in de ontwikkeling en verbetering van processen en methoden, bent initiatiefrijk, handelt proactief en reflecteert op je eigen gedrag. Het (politieke) krachtenveld waarbinnen je opereert, doorzie je en je stemt je aanpak hierop af.

Competenties

  • Communicatief;
  • Politiek sensitief;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;
  • Omgevingsbewust.

 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 7 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Programmamanager / Coördinator beheer openbare ruimte bij een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 13 januari 2025, voor tenminste 16 uur per week;

De Wensen

  • minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met verantwoording en advisering binnen de p&c cyclus van een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren over projecten aan het bestuur en monitoren van projecten;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het coördineren van de werkzaamheden binnen de volledige breedte van het beheer van de openbare ruimte.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Programmamanager of Coördinator beheer openbare ruimte bij een gemeentelijke instelling;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 januari 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox