gemeente Elburg

Directiesecretaris

gemeente Elburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.

Opdracht
Als directiesecretaris herken je complexe en bestuurlijke gevoelige dossiers en pakt hierin een actieve en verfrissende rol waar het gaat om coördineren, signaleren en adviseren en soms als projectleider. Je bent in staat om resultaatgericht praktische zaken op te pakken, zoals het coördineren en doorontwikkelen van de lange termijn agenda van het college en een portefeuillehoudersoverleg te ondersteunen als secretaris. Maar ook om op strategisch niveau een bijdrage te leveren, samen met de strategisch adviseurs in onze organisatie, aan de op te stellen ontwikkelagenda van de gemeente Elburg en de doorontwikkeling van de P&C- documenten. Ook stel je jezelf pro actief en flexibel op in voorkomende werkzaamheden ter ondersteuning van de directeur en het managementteam.  Je werkt samen in een team van het bestuurssecretariaat, concerncontroller en directiesecretaris. Wegens het vertrek van onze trainee zijn wij op zoek naar een tijdelijke tweede directiesecretaris. In goed onderling overleg verdelen jullie de werkzaamheden.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van diverse ontwikkelprocessen (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met politiek-bestuurlijke besluitvorming en omgevingssensitiviteit (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als directiesecretaris binnen een overheidsinstelling (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Bestuurlijk en omgevingssensitief;
- Initiatiefrijk, innovatief en lef;
- Communicatief;
- Strategisch inzicht;
- Analytisch;
- Stressbestendig: omgaan met deadlines;
- Empathisch en verbindend vermogen;
- Resultaatgericht.

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als directiesecretaris binnen een overheidsinstelling;
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van diverse ontwikkelprocessen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als directiesecretaris binnen een overheidsinstelling.
  • Aantoonbare werkervaring met politiek-bestuurlijke besluitvorming en omgevingssensitiviteit;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 januari 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox