Gemeente Amsterdam

Coordinator bouwlogistiek en veiligheid (blvc)

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het Ingenieursbureau zoekt m.b.t. gebiedsontwikkeling, gebiedstransformatie/herinrichting in team Maaiveld Noord een Coordinator Bouwlogistiek en Veiligheid met sterke organisatie- en adviesvaardigheden in zowel de planvormingsfase als in de uitvoeringsfase.

Als bouwcoördinator ben je het informatie- en aanspreekpunt voor de bouwaannemers/ontwikkelaars binnen het gebiedsontwikkeling en gebiedstransformatie wat betreft logistiek, bereikbaarheid en veiligheid. Je zorgt dat de diverse partijen in jouw projectgebied op een efficiënte wijze kunnen uitvoeren. Vanuit het uitvoeringsoverleg, plan en coördineer je de werkzaamheden van bouwaannemers, nutsbedrijven en de maaiveldinrichting. Je hebt een adviserende rol richting bouwers/aannemers. Je collega's van het Ingenieursbureau en de opdrachtgever over de bouwlogistiek en werken door diensten en bedrijven. In deze rol zorg je voor afstemming met (bouwende) partijen en bewaak je en zie je toe op BLVC-aspecten, om zodoende het gebied zo optimaal als mogelijk bereikbaar, leefbaar en veilig te houden. Aangezien het projectgebieden t.a.v. gebiedsontwikkeling en gebiedstransformatie direct aan elkaar kunnen grenzen, zorg je ook voor afstemming op het gebied van bouwlogistiek met aangrenzende ontwikkelgebieden.

Werkzaamheden

• Je initieert en coördineert Uitvoeringsoverleg met verschillende uitvoerende partijen binnen je projectgebied (bouwaannemers, aannemers maaiveld, kabels & leidingen)

• Je bewaakt de informatievoorziening vanuit de bouw richting je collega’s van de afdeling Grond&Ontwikkeling en het Ingenieursbureau

• Je bent verantwoordelijk voor het actueel houden van de bouwfilm (bouwlogistiekplan) en het BLVC kader van je projectgebied

• Je bent voorzitter van het Uitvoeringsoverleg

• Je bent eerste aanspreekpunt voor bouwaannemers en nutsbedrijven in de uitvoering

• Je bent verantwoordelijk voor de afstemming met afdelingen van het stadsdeel / stadswerken (beheer, handhaving, verkeer etc..) en met projectteams in aangrenzende ontwikkelgebieden

• Je bent verantwoordelijk voor het contact tussen de diverse aannemers en ontwikkelaars die in een gebied aan het werk zijn

• Je stemt, in overleg met opdrachtgevers, vraagstukken af met Inspectie, de verkeerskundige, ontwikkelaars en bouwaannemers

• Je stemt omgevingsaspecten af met de betreffende projectleider maaiveld en/of de omgevingsmanager

• Je voert start- bouwgesprekken met (bouw)aannemers en ziet toe op de gemaakte afspraken

• Je voert regulier overleg over je projectgebied met vertegenwoordigers van het stadsdeel, beheerorganisatie, bewoners en de projectorganisatie

• Je adviseert aannemers bij het opstellen van BLVC-plannen en je bent verantwoordelijk voor de accordering van die plannen

• Je adviseert bouwers bij ingebruikname en huur gemeentegrond

• Je adviseert collega’s van Grond&Ontwikkeling voor het opstellen van de bouwenveloppen in het kader van bouwlogistiek


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Het Ingenieursbureau is de partner binnen de gemeente op het gebied van inkoop, techniek en projectrealisatie in grond-, weg- en waterbouw. Wij zijn lead buyer voor de fysieke sector en hebben expertise op het gebied van civiele constructies, water en deltatechnologie, stedelijke inrichting en milieu, infrastructuur en verkeersadvies en project- en contractmanagement. Onze belangrijkste opgave is het realiseren van projecten in de openbare ruimte van Amsterdam, van idee tot en met de uitvoering. Naast een schat aan specialistische kennis heeft het Ingenieursbureau een breed inzicht in maatschappelijke processen, overheidsorganisatie en bestuurlijke procedures, zowel op het gebied van besluitvorming als regelgeving. Onze passie ligt bij de complexiteit van stedelijke gebieden. Het Ingenieursbureau heeft circa 1300 medewerkers en valt onder het cluster Ruimte en Economie van de gemeente Amsterdam. Meer weten? www.ingenieursbureau.amsterdam.nl.


 

De Eisen

  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met werken binnen en voor een overheidsinstantie. Deze ervaring is recent, maximaal 5 jaar oud. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende  hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in de civiele- / grond-, weg- en waterbouw. Deze ervaring is recent, maximaal 10 jaar oud. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als bouwcoördinator in een G4 gemeente in gebiedsontwikkeling. Deze ervaring is recent, maximaal 5 jaar oud. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau met een opleiding in technische richting. Het werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring in Gebiedsontwikkeling en/of herinrichtingsprojecten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

De Wensen

  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft goed ontwikkelde antenne voor het sentiment bij bouwers/projectontwikkelaars, bestuurlijk, maatschappelijk en ambtelijk. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om met verschillende stakeholders op verschillende niveaus te communiceren. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid: Basis
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 100,- en maximaal € 120,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 maart 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox